bara för att det är min födelsedag orkar jag skriva

image55
SÅ, herregud vilken helg det har varit. en underbar sådan, men ändå jobbigt när jag känner att jag måste blogga om allt! (haha, nej detta är inte mitt liv?) jag bara har inte ooorkat att skriva allt, för det är så mycket. så jag kommer nog känna mig som Blunder ( i lilla sjöjungfrun ni vet) "och det var det och det var det.." när han förkortar allt. haha well, fredags, jag och marie käkade kebab och sen chillade vi hemma hos mig slog in lite snygga paket, tex. gjorde vi en fet mobil med sugrör som antenn. vi lekte lite med saras kanin med, det var allmänt mys och sen blev det en hel del flum och jag fick en tatuering på armen. Marie hjärta Cissi. jag vet marie.


image56
sen på lördagen så sov jag ut ordentligt. det behövde jag. sen satt jag på balkongen och solade ett tag, helt sjukt varmt och skönt det är. jag blåste lite ballonger samtidigt, en massa rosa blev det, dem skulle jag ha med till elin, där vi senare skulle på förfest. Emma var i vallentuna och Sara var i göteborg och kollade på volleyboll så jag var helt själv. och i min ensamhet ringer underbara Pangis och underbara Lisen (ja alltså dem ringde ihop.) och sa "Du vill grilla idag va?" "självfallet, jag är ju så ensam" "det visste vi, det var därför vi ringde" nice nice! nån timme senare när jag duschat o gjort lite vettigt så kom alltså det underbara paret och det sattes igång med käk, massor med sallad och klyftpotatis och så satte vi igång engångsgrillen. och efter mycket arbetande fick vi vår välförtjänta lunch/middag. heeeelt underbar.



dem stack rätt fort (skulle och bowla) så jag fick disken, sjysst. iaf så fixade jag det mesta då och sen så började jag prata med marie på msn och jag insåg att jeans det funkade bara inte, det var typ 1000grader ute och jag skulle bli ännu varmare med dans och grejer. så mitt svarta linne fick diss och jag fick ta min gamla leopardklänning.men det funkade det med, sen att jag flashade allt jag hade många gånger underkvällen (älska tubklänningar) det bjuder jag på. marie kom och hämtade mig och vi kom efter många om och men iväg och vi var nästan tvugna att gå flera gånger till bilen för vi skulle få med alla ballonger, men det löste sig. haha. när vi kom till elin var hon såklart inte klar och öppnade i BH, sen fick vi göra om när hon klätt på sig och vi kastade in ballonger och lämnade presenter (trots att det var närmare MIN födelsedag). sen satt vi på hennes baksida och chillade och öppnade presenter och skrattade. sen kom madde, fast då hade vi redan börjat spela det sjuka spelet. VÅGHALS. har nån spelat det? well, do it! sjukt roligt. man får sanning eller konka (jag fick konka heela tiden fan) jag fick t.e.x ringa upp en vän och prata LÅTSASSPRÅK, och jag fick inte lägga på själv utan skulle vänta på att den jag ringde gjorde det, stackars sate. och jag skulle låtsas vara en sälunge som tapat bort min familj. ja, i can go on for hours, det var iaf helt sjutk kul och image57som vi skrattade. jag skrattde dock inte när marie fick i uppdrag att göra en drink till mig, det var både ketchup, rått ägg (alltså inte ett RÅTTÄGG utan bara ett rått ägg), mjölk och cider i, lite tabascokrydda på det så har ni den. MUMS! vi fick lite sällskap och senare, Björn &co (jag döper dem till det för jag minns inte allas namn, haha) det var niice. sen drog vi oss mot terassen där BYZ spelade. och jag kom in strax efter 12 för det var ju först då det var MIN dag! woho på det. alla sa grattis och som vi dansade, både nån gammal turk, Martin A och Joel fick sina omgångar. haha, det var sjukt kul. och när jag kom till baren och skulle inhandla min första drink, of course en rosa pantern, så säger snyggabartender; "den är slut" jag typ whaaaaat?! "amen ta nått annat då, jag fyller åååår!" så fixade han en annan rosa drink till mig. woho, god var den med! dansa dansa dansa och sen tog kvällen slut. jag gick runt barfota för jag orkade inte i mina skyhigh skor hela tiden. jag skulle hem till elin och äta glass och så hade vi turen att få skjuts av adam hem. så när vi hoppar ur bilen så säger elin "du Cissi, jag har ingen glass, min brorsa har ätit upp den" jag bara "jaha, men då går väl jag hem då" haha. så det gjorde jag. somnade som en stock och vaknade kl. 7 av att Pangis och Lisa ringde. grattis grattis sa dem, jag sa tack och somnade om!


klockan 8 kom Lovisa, Anna, Ida och Emma in och sjunger ja må hon leva (varför låste jag inte dörren tänkte jag men log ändå) jag vet inte om jag var riktigt nykter för jag tyckte att dem hade skrivit otroligt fyndiga saker på alla små paket, tex. "brum brum" på ett och innuti låg det rosa godis bilar. jättekäckt. jag hade iof inte en sportslig på att lista ut vad det kunde vara i paketen, så det var väl bra. haha. nåja. jag gick upp vid halv 11 hade då några sms på mobilen, känns som jag gjort av med hundratals kronor på mobilen för att skriva "tack, tack tack!" haha, känns iof gött att det är några som tänker på mig.. sen så tog jag en dusch, kände mig allmänt lost och saknade balans. jag var sen tvungen att äta några mackor för det kändes väldigt tomt och konstigt, hade ju inte ätit på typ 16 timmar eller nått. haha. sen slappade jag rätt hårt och snackade med Niklas. sen så tog jag tillslut på mig lite kläder, gick ut på gården där några låg och solade. chillade lite och så gick jag in igen. haha, marie hade under dessa 5minuter skrivit och ringt och vi beslutade oss för att gå till elin för att hämta lite grejer vi lämnat (och se så att hon levde). vi begav oss dit och fick våra grejer, garvade som as åt grejer som hände igår och så fick man reda på lite grejer man inte mindes så bra. haha.sen körde (!) marie hem mig och jag sprang in och bytte lite kläder, för det var dags för promenad. vi åkte hem till henne, HON bytte om, och så begav vi oss. en riktig långpromenad bidde det och de har inte isglass enstyck nånstans, så vi fick köpa ett helt paket. stackars oss liksom. så vi sörplade i oss dem i solen och knatade på. jag köpte även tårta påväg hem. haha, det var niice. sen beslutade vi oss för att grilla imorn på berget och det ser jag sannerligen fram emot!

När jag var hemma från gåendet så vilade jag mig nog lite, satt vid datan och kollade bilder från igår. tog emot flerimage58 grattis önskningar och njöt allmänt. jag fick sedan börja röja upp lite i köket. jag skulle ju ha kalas! och kalas blev det! fick maaassssaaa fina rosa saker, folk tror att jag fortafarande är i min rosa period (är jag det?) jaja. rosa blev det, and me liike. Karro var söt som vanligt. vi åt tårtor och drack saft och kaffe och hade allmänt mys, riktigt tjockt var det och folk fick stå upp, dela tallrik osv. mys! sen gick dem hem och jag kunde pusta ut, fick The Frays skiva av lisa som jag lyssnar på nu, bra bra!





nu är jag bara trött. och fick reda på att Niklas inte ska coacha nått lag nästa helg utan han kan enbart hänga med mig, och det blev sannerligen en BRA födelsedagspresent. jag saknar dig jämt älskling. looove!

ps. jag ber om ursäkt för alla eventuella stavfel och liknande, jag är egentligen alldeles för trött på detta.
PUSS!
Postat av: Jasmin

Grattis!!!!! :)

2007-04-16, 01:20:24 - URL: http://www.jasminvolleyboll.blogg.se
Postat av: Marie

hahaha, "jag orkar inte skriva", så har du skrivit fetaste novellen. söto :D

2007-04-16, 08:26:24 - URL: http://marrebarre.blogg.se
Postat av: Cecilia

ja men marie, det är ändå den kortfattade versionen.. ;)

2007-04-16, 09:50:15 - URL: http://Cirre.blogg.se
Postat av: Felicia

grattis i efterskott! :)

2007-04-16, 23:30:41 - URL: http://feliciafrida.blogg.se
Postat av: johanna

åååh, bästa inlägget nånsin, jag sitter bara och ler. :) vilka härliga dagar du har haft!

2007-04-17, 08:00:49 -
Postat av: Catherine

absolut ;) men tro mig, några av de jag kallade äckliga är bara sååå för mkt :P

2007-04-22, 22:32:52 - URL: http://catat.blogg.se
Postat av: alexzandra

Mys det såg ut med grillning : ) O de rosa tingen va ju för underbara.. Alla har vi våra mer girly perioder..

2007-04-23, 14:56:10 -

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!