BÄSTA BÄSTA BÄSTA BÄÄÄÄSTA!

okej, jag är typ död. igår tror jag att jag fick en orgasm som kommer räcka i många år... jag var verkligen helt slut. well, jag och sanna drar in till stan vid halv 12 tiden. när vi ska möta upp andra sanna så öppnr sig himlen. när vi åkte hemifrån, (typ½h innan) så strålade solen, vi har bara klänning och blir dyblöta. tar oss in på ett café för att torka lite. okej, skansen får vänta lite... men sen stiger solen igen! och vi letar oss mot skansen. jag ville självklart se lite djur och så, björnarna och älgarna. men älgen bara blödde. inte nice. jag undrar också vilken säl det var som stack förut? sen hade vi en Utter som hade feta show offen för oss. haha, alla möjliga grejer han sysslade med.

weeeell, efter att vi kollat detta så köpte vi oss en öl och gick och lyssnade på genrepet! vi ville helt enkelt ha en braimage108 plats så vi satte oss utanför ingången på vår medtagna filt. det var soft nu när solen hittat tillbaka. brevid oss hade vi tre tjejer som var där innan oss, och babblade om att dem varit där vid 12, "wooow!" tänkte vi och avr verkligen imponerade,inte. när vi suttit där faktiskt ganska länge så började det röra sig på andra sidan. de tre tjejerna brevid oss började gnälla om att det var en kedja vid deras ingång, och det var ju inte vid nån av de andra ingångarna. jag höll på och garva på mig, med tanke på att dem var där först kan det inte varit så svårt att välja en ingång där det INTE var nån kedja, men jag vet inte, kanske ville dem bara bråka. de pressade sig även enormt mot platsbandet som hängde för, hade det varit ett maratonlopp hade dem blivit avblåsta för tjuvstart, lätt.

nåja, vi fick komma in tillslut (innan fick vi lite parksommargodis och så av mamma-skansen) och vi tog oss fram, självklart sprang de tre flickorna brevid oss och fick lite tillsägningar om att lungna ner sig. jag vet inte om dem inte hade vänt sig om och sett hur mycket människor det var där. för det fanns faktiskt ingen anledning till att springa... vi fick iaf en plats längst fram och vi lade ned våran filt igen för ytterligande väntande. två killar (snygga om få, haha) kom och intervjuade oss med kamera (och på engelska) om parksommar och vi skämde såklart ut oss, men det bjuder vi på. eftersom vi var tvugna att lämna ifrån oss vårt vatten på vägen in så gick jag och Sanna och hämtade tre glas. sen köpte vi oss lite popcorn, haha, yummie. efter ännu mer väntande så började Filippa och Monika på scen2 och dem var faktiskt störtsköna. haha, dock kunde vi inte alla tre stå där samtidigt eftersom vi var tvugna att hålla våra platser, men det jag såg var ur-kul. haha.


Sanna&Sanna var mest pålästa påimage105 Moneybrother, medans jag lyssnat betydligt mer på Salem och Säkert! så jag var väl mest spänd när Säkert! tog sig an scenen! hon körde rätt låtar, men jag är grymt besviken på publiken här! jag ville hoppa och skrika, men det ville inte resten, haha. jag flörtade lite med Säkert!'s Lovisa och jag njöt verkligen.Säkert! är bra, mycket bra. (men jag kände ändå att hon inte fick vad hon förtjänade, klart hon har ju en helt annan show än vad Salem och Moneybrother hade, så kanske inte så konsigt)



image106Sen var det lite Kalle emellan, men nu fick jag inte samma chans att kolla, folket började nu stanna kvar för att hålla bra platser, men jag lyckades sätta mig ned iaf, man började redan bli trött. köerna till allt; dricka, mat och bajamaja började bli så långa att man inte orkade. men efter Kalle som kom i alla Salem Al Fakir! och jag blev typ kär i första ögonkastet, såg honom när han var med på allsång, men att se honom såhär tog musten ur mig, haha, han hade sån sjuk energi, och han ser så himla happy ut att man verkligen får en ny livsgnista! det är bara go go go hela tiden, och låtarna blir man verkligen glad av, sån där sommar-förfest-musik som alla taggar på! nej jag vet itne vad jag ska säga, jag hade adrenalinkick från första till "sista" stund. herrejävlar säger jag bara.


Sen var det paus igen och jag behövde tid för att återhämta mig. jag varimage107 nästan skakis, haha. nu började även folk att pressa sig på tidigt, vi blev tillsagda att ställa oss upp ganska långt innan Moneybrother ens var på G själv. nu började allt folk som inte var där innan verkligen komma, detta var väl höjdpunkten tyckte många. mina vänner Sanna&Sanna tyckte te.x det medans jag samtidigt lovade att jag skulle lyssna mer på honom... (men Salem var fortfarande... ja.. allt?) en kille spiller öl på min fot och ber om ursäkt, sen drar allt igång. och visst fan var det fest! nästan lika mycket drag som på Salem. eller ja, det var det, en jävla massa lampor som höjde effekten som fan. och jag måste säga; Anders (Moneybrother) är sjuuukt sexig, som en lite mer bad-verision av Winnerbäck. och jag sjunger med på de låtar jag kan, och även fast det inte är så otroligt många, så kan jag inte låta bli att hoppa som en galning, detta är makt. haha. och när man inte tror att det kan bli bättre, ja, då händer det. Kungens Kung kommer, LARS WINNERBÄCK kommer som en gubbei lådan och jag skriker som aldrig förr. det är helt sjukt. vi var på zinken förra sommaren och det var magi. och när man upplever allt igen, ja då kommer han och tar den sista luften ur våra lungor.

Hel kvällen var helt fantastisk. och jag visslade så att jag fick kramp i tungan (sant) och jag tog med allt jag hittade som kunde få mig att fixa ett alldels eget Parksommar rum till hösten när det blir grått.

Denna kväll kommer jag aldrig aldrig glömma.
TACK SOM FAN!

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!