Mallorca och utmaning

Så var man heeeeemmma igen! en vecka går alldeles för fort, två veckor är mer lagom. vill självklart inte missa studenten för dem som är hemma, men ja, ändå. Mallroca var kanoners kanoner, fint väder och bra sällskap. självklart brände jag mig sönder och samman, som tur vad var det en sida åt gånger, så några nätter på mage och några på rygg, höhö, som en nedrans amatör. nåja. Vi låg lite på stranden, cyklade hela kusten runt (kändes det iaf som) var inne i Palma och shoppade lite och åkte en båttur, sen självklart lite slappande vid poolen, you know the story. nu har jagi af börjat fjälla lite och det var ju verkligen på tiden, man vill ju inte vara pepparkaka forever liksom... eller? ni får lite pics så ni kan känna känslan, iaf lite. :)



Sen kom man hem till Sverige igen, var i Helsingborg i två dagar, gick på nån marknad och åt ännu mer onyttigheter (har ladda extreeeemt för beach 07 på Mallis), marknaden var dock inte i helsingborg, men strax utanför. Jag han handla två par skor (skopunkten of course) väldigt nöjd med dessa. Idag åt vi lunch med Mats och Ernesa, mycket gott och trevligt sen har det varit ett himla massa tågåkande med fulla gubbar o grejer. fan vad alla dricker såhär på sommaren (säger jag som druckit varje helg sen jag fyllde 18) nåja. tog i hand med nån JÄVLIGT full gubbe (kan kanske varit hög) så berättade han för mig ungefär 1000ggr att "Gubben kommer snart" vet inte om det var tomten eller vem han syftade på.. nåja. måste bara säga det att jag fullkomligt äääälskar sverige såna här dagar. västusten, det är så himla vacker, gröna fina ängar och hav, det bara skriker lycka i bröstet på mig, även om jag älskar östkusten och dess skärgård med. det finns bara så mycket här som är fint! blabla, efter många timmar så kom jag äntligen fram till falköping (jo men hellre där än på tåg, faktiskt). stöter direkt på jennifer och karin som tycker jag ska ta med resväskan och dra till skövde och festa med dem, klart jag vill, men kan ju bli lite knepigt, nåja. släpar väskan hemmåt och sen kommer en bil tutandes och en dörr öppnas och en halv marie hänger ut och "CIIISSSI!" och sen öppnas en till med kanske ännu högre "CIIISSII" (kan ha varit "Cilla" med. en elin alltså) stannade mitt i vägen för lite kramkalas, det var nice, man kände sig lite saknad iaf. puss!

och sist men inte minst UTMANINGEN
när jag var borta så blev jag ju utmanad av Marie att berätta fem saker som inte så många vet om mig, eller hur det nu var haha. nått som är "egendomligt" för mig. får väl se vad jag kan luska fram:

1. Nej jag har inte växt ifrån det, jag trampar fortfarande inte på A-brunnar, vet inte om det är en besatthet eller bara nått annat knas, men nu tänker jag inte riktigt på det, jag liksom "missar" dem automatiskt. jag tänkte ut det gång att tänk om det egentligen betyder TUR att trampa på A-brunnar, då missar jag ju massa tur hela tiden. men så har jag tänkt att jag har ju hellre INTE tur än att få otur, eller hur? nåja, jag går inte på dem iaf.

2. jag stoppar fingret i munnen på folk som gäspar, okej det där lät lite snuskigt, men det är ju bara på folk jag känner, min "man" niklas fullkomligt HATAR när jag gör så "det är ju så skööönt att gäspa och så FÖRSTÖR du det!" säger han, men det kommer typ automatiskt det med, man vill liksom bara göra det, fingret dras dit, sen har jag iof missat några gånger i all hast, kört fingret i kinden och så, men det är ju smällar man får ta.

3. jag bara ÄLSKAR när man pillar i mitt hår, asså det skulle jag ge hur mycket som helst för, när jag blir rik ska jag ha en personlig pillare. jag vet inte vad jag ska säga, jag bara älskar det, när det rycker lite i vissa hårstrån jag ba njuuuuter. okej, det är ju många som älskar det, men ja. dock så finns det en del personer som bara inte KAN det typ? som pillar och så blir det inte alls så som man vill ha det och så kommer det ibland underbara människor som bara träffar rätt på en gång. voff!

4. jag pillar ofta själv med en slinga i håret, vet inte själv om det är när jag är uttråkad eller stressad, eller kanske både och men kommer på mig själv ibland med att göra det. har typ en viss repetuar (stavning?) som jag gör om och om igen. (dock är detta LÅNGT ifrån så skönt som när nån annan pillar...)

5. jag skriver listor typ hela tiden? ska jag packa inför minsta lilla grej så tar jag fram ett block och skriver upp, skulle typ kunna använda samma lista flera gånger (känns som jag alltid packar samma grejer?) men skriver alltid nya har några anteckningsblock och alltid längst bak så skriver jag listor. jag är inte speciellt ordningsam annars så vet inte vad det kommer ifrån... jag får ju ryck och städar ibland med, men det är ju fler som är så, att när man börjar lite så ska allt vara skinande sen, nåja.

haha, kanske 5 skittråkga saker, vad vet jag, men nu har jag iaf skrivit några. (svårt att komma på såna här själv ju)
nu blev det svårare att utmana, well; jag försöker väl då: Elin (om jag med tar henne så kanske hon faktiskt skriver?) Johanny (do it for meee) Min bror
(om han ens läser och ägnar sig åt sådant här i sin seriösa blogg?) Karolina (of course, det ska bli spännande) och Karin (KG din lilla fis, du kommer inte undan). SÅ!

go for it girls and boys!
Postat av: karro

välkommen hem snygging

2007-06-03, 13:08:15 - URL: http://karito.blogg.se
Postat av: Marie

det ser ju helt loooooovely ut! and you are a pepparkaka! love you! :)

2007-06-03, 21:41:48 - URL: http://marrebarre.blogg.se
Postat av: karro

Klar! med utmaningen.. :)

2007-06-04, 13:27:19 - URL: http://karito.blogg.se
Postat av: catat

listor är så jäkla jobbigt.. skriver oxå för allting.. en gång skrev jag upp på min "att-göra-lista" att jag var tvungen o skriva en ny lista för kommande vecka;P då har man FÖR mkt ordning! :P

2007-06-24, 16:34:50 - URL: http://catat.blogg.se

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!