M som i Marie och Måndag

och en sådan dag var det! alltså en himla bra daaaag! Vi snackar studiedag och en halvdag på IKEA. jaa, kändes nästan som en heldag, men jag skulle ju träna som vanligt, så det fick bli lite mindre. Meeen dagen började iaf vid halv nio, japp på en studiedag och allt, fick ett sms några minuter senare som sa; "jag kommer runt halv tio, för jag vaknade precis och måste snygga till mig lite innan, hihi, puss puss". liksom kom igeeen, hon är väl alltid snygg? (Are you with me people?!) well, så gjorde hon och sen kom hon och hämtade mig.

Anyway, vi kom fram precis som vi planerat (utan att åka vilse!) och gick in med en vagn för att sedan dumpa den direkt och springa upp för trappan, så att ingen skulle se att det var vi som ställt den där, och det hade kanske lyckats om inte Marie hade snubblat och liksom kanat hela vägen ned för trappan igen... och det där hände inte, men det kunde gjort. vi sprang bara upp för trappan i alla fall. haha

Däruppe så kollade vi ju på alla rum och allt och det blev bara finare och finare. marie hittade sitt blivande vardagsrum och blabla. vi kollade massor såklart, sen började vi ju plocka på oss, och det är ju ganska svårt att INTE göra det, så det blir ju en heeeel del kan jag tala om. När vi handlat massa saker och gått igenom allt så var vi på väg mot kassan och självklart gick vi till fyndhörnan med, och där hittade jag självklart lite skit med. haha. Vi betalade i tre omgångar och sedan gick vi ut med allt till den stora lastbilen som väntade på oss (vi skulle iaf behövt en) och sedan vände vi och gick in igen.  För med Marie så måste man alltid gå två gånger, och visst det är jävligt nice, MEN det blir dubelt så dyrt? även om man tror att man ahr allt första gången så vips! kan man fylla en vagn till. helt sjukt. Denna gång lekte i iaf att vi var ett lesbiskt par (jag gjorde?) och vi pratade om våra inseminerade (stavning?) ungar. Jag åkte föresten i rutchelkanan (jag vet Niklas, "rutchkana") på väg in till banrnens IKEA, men det var första gången vi gick, marie trodde inte hon skulle få plats, men andra gången vågade hon prova, och självfallet; hon fick plats! tadaaa.

Denna gång vid kassan blev det endast hundra kronor billigare, och jag måste banne mig vara shopaholic när man klarar av att handla för 850 spänn, när man inte ens skulle handla ngt, och man inte ens handlar ngt speciellt?! ett lakanset för 150:- det var det dyraste. haha. helt siiiickoooo. Marie, du har dålig inverkan på mig, you know it.

I alla fall, så åkte vi bara fel två gånger på vägen hem, MEN vi upptäckte det typ på en gång, så vi behövdeinte köra så länge innan vi vände. det var bra. och det vara bara första gången det var mitt fel, för då pratade jag, andra gången var vi bara jättenöjda att vi lyckats köra om en aaaasseg lastbil (såna finns det gott om mellan Jönköing och Faköping kan jag ju säga) och när vi kört om (och lastbilen kört av) insåg vi att vi också skulle kört av där, hahahha, vi är bä bä bäääääst!

Sen kom vi hem och Marie fick vänta medans jag sprang in o hämtade mina träningskläder. för som vanligt så kom vi preciiiis innan jag började. perfekt tajming. så när jag kommer ut så kör Marie vääärsta raggar gasen på mig när jag ska hoppa i, och det skrattar hon åt ett tag, sen sa hon att jag såg ut som ett troll med. buhu.

sen tränade jag och det var helt ok. helt sjukt att det kan vara sån skillnad från dag till dag, igår funkade inget, och idag funkar det, cp.

Sen när jag kom hem skulle Marie komma och lämna grejerna (vi orkade inte dela upp allt på en gång), först sa hon att hon ite orkade komma med upp, men jag hade ju lite grejer, så hon var ju så illa tvungen. då stannde hon en stund med och tog fina (?) kort på mitt rum. OCH hon pimpade min blogg! så hiiiiiimla sjysst alltså. tycker ni inte att det bara är döööö läckert? det gör jag.

Jag har försökt fixa in lite bilder, men den vill inte idag, så dem kan ni nog se på min bilddagbok, om jag orkar lägga upp dem där. haha.

well, IT WAS A GOOD DAY!
Postat av: Marie

hahahahaha, jag dör. "raggargasen".

2007-03-13, 15:01:20 - URL: http://marrebarre.blogg.se
Postat av: Jennifer

meeen duu, snygg blogg ju! :)

2007-03-13, 16:38:13 - URL: http://jennifer89.blogg.se
Postat av: Cirre

Marie: det bästa var att det var du som garvade längst åt det. ahhahah. :)

Jennifer: JAG VET! bästa eeeeveeeer!

2007-03-13, 19:54:25 - URL: http://Cirre.blogg.se

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!