We are safe but we can't stop wondering, if this is it then who's fooling who?

solen har skinigt hela den här dagen med, men nu börjar det mulna lite grand, men vad gör det? i mig skiner solen ändå! dagen på dagis har givetvis varit super. och idag ha jag även hunnit med några funderingar där, som kommer senare i inlägget. i helgen är det volley2000, Cissi&David ska vara nattvakter (Marre sa att dom valt dom biffigaste, inte helt otippat) i freja, från 21-24. så jag skulle ta med datan och david filmerna (frågade Lucas efter Davids nummer, och så fick jag tillslut ett, men kom på att lucas kan man ju inte lita på, så skickade försiktigt ett mess, men utan svar. men mötte honom sen så han fick mitt nummer istället,haha) segt som satan, men är ju inte många timmar. imorgon är det visserligen från 19. men det löser sig! funderar på att städa Salems bur innan jag drar vidare, men han sover så sött (då ska han inte störas, det vet du ju Marie) well; här kommer dagens funderingar:

  • Höger - vänsterhänt?
    jag har ju läst nån kurs om barn och deras utveckling etc, men jag funderade idag på; hur vet man om barnet är höger/vänterhänt, eller i vilken ålder börjar det visa sig? en flicka på typ 2,5 satt idag och ritade med vänster, jag som är högerhänt frågar om det känns bra och om det inte går bättre med andra handen. för barnen själva vet ju inte heller! man kan ju inte tvinga dom till ngt som inte känns bra, men å andra sidan så kan dom väl i den åldern inte riktigt avgöra som sagt.. haha. bara en tanke.
  • måla som man vill, eller som man "borde"?
    visst låter denna tanke otroligt djup? haha. well. grejen var att
    jag och massa brudar satt och ritade, eller vi målade i redan ritade tekningar, hur man nu säger. dom var iaf kopierade (my little pony motiv) och jag sitter ju och målar i rött på blommor, grönt på blad och ja, ni vet. så ser man hur de äldre barnen försöker göra något liknande, medans de yngre bara målar hur som helst. frågan jag ställde mig var då egentligen vad som var "rätt", att försöka att göra något som folk anser att det borde vara, eller helt enkelt hur man själv känner? jag undrar om man inte redan där börjar bli lite knäpp och vill följa dagens mallar osv. är ni med mig? äh, svårt att förklara vad jag egentligen menade vi släpper det där.
  • Gunga - livet som lycklig 3 åring
    jo, skulle ge fart till lilla Hanna idag. och så gjorde jag hög fart, för man minns ju hur mycket det kittlade i magen när nån annan gjorde fart, och framförallt hög. och när hon svingade där som högst, skrattade och sa "jag kan se hela världen!" med solen i ögonen. så kunde jag liksom inte annat än bara få sån där frihetskänsla, men ändå avundas, att för henne var det precis så. hon var bara lite högre upp än vanligt, med vinden i håret. och plötsligt låg allt framför henne (som det iof gör på riktigt med) men just att allt blev så lätt när man såg det i hennes synvinkel...
Haha, kanske fattade ni inget av något av det jag skrev. men det är ju faktiskt min blogg, så jag gör ju som jag vill. kaxigt va... nåja! tänkte att jag skulle pilla fram en låt till er med! snällt va... Marit Bergman, my love. GREEN LIGHT. kolla på texten, (och vem som skrivit in den, höhö) helt enkelt: ALLT ÄR TOPP!

videon är allmänt skum. men vaad gör det! blunda då! (dessutom sätter ni säkert på låten och glider runt på annat så ni inte ser ändå!)
Postat av: Johanna Falk

Jag hängde med! Som den sanna BFare jag är ;) När jag läste det där med måla, så tänkte jag redan innan jag kom till det du skrivit om mallar, att det är ju där man börjar tänka och göra som man "ska", göra vad som sedan blir det som är accepterat.. Måla tjejer med långt hår och killar med kort, det finns ju typ tusen exempel. Sjukt tråkigt egentligen, eftersom fantasin helt försvinner. Det var antagligen inte så att du tänkte efter jättelänge innan du målade bladen gröna t.ex.. ? Puss!

2008-04-18, 16:37:12 -
Postat av: daviden

Åhåhååå gunga i det blååå
det gör jaaaaag!

2008-04-18, 16:43:07 -
Postat av: Marie

salem är en mördare! han är SÅ bortadopterad!

2008-04-18, 16:52:06 - URL: http://marrebarre.blogg.se
Postat av: Cissi svarar

Johanna: slog du huvudet på spiken eller?! :)

Daviden: men... jag med!?

Marie: haha, han har kommit till sin sanna moder nu! (she loves him, she loves him very much!)

2008-04-18, 19:41:38 - URL: http://Cirre.blogg.se

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!