is it anyone you rather wish i'de be?

De regler som gäller är dessa:

¤ Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.

¤ Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.

¤ Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.

¤ Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

Blev ju då utmanad av både Emma och Andréa, kul att man är lite poppis för en gångs skull! har ju dock svarat på denna innan, så några blir kanske samma, men ska försöka grubbla ordentligt... (hoppas inte min mamma läser det här?) okej, here I go:

1. Nej jag har inte växt ifrån det, jag trampar fortfarande inte på A-brunnar, vet inte om det är en besatthet eller bara nått annat knas, men nu tänker jag inte riktigt på det, jag liksom "missar" dem automatiskt. En gång när jag grubblade på detta så kom jag på att; tänk om det egentligen betyder TUR att trampa på A-brunnar, då missar jag ju massa tur hela tiden! Men då kom jag fram till att att jag har ju hellre INTE tur än att få otur, eller hur? nåja, jag går inte på dem iaf.

2. Jag har fått för mig att klippa page, inte sådär bara "åh kul, som alla andra" utan det mer "shååklaaart sshka jagh klippa paaaaasche!" på fyllan, med andra ord.. jag hade träffat en god vän som just hade klippt det. hon får för sig att jag skulle passa i det och jag ber såklart henne göra det. så två blondiner ber om en sax i baren och vad händer? dom ger oss en köttkniv! helt galet och hon börjar skära i håret men då säger dom "stopp stopp! ni får en sax istället!" haha. ja det är så sjukt som det låter, dock var det ingen riktig page utan något länge, men såklart kortare på ena sidan etc... var halvnöjd när jag vaknade på morgonen, SaraRöd fick hjälpa mig att fixa till, tack för det!

3. Ingen kan ju ha missat att jag haft en rosa period? och för dom som har det så vet ni det nu. den började i 8an tror jag och höll på till 3an i gymnasiet ungefär. haha, min mor förklarade det som att jag inte "haft någon rosa period som barn" vilket hon såklart tycker jag borde haft eftersom jag är tjej. men icke, istället gjorde jag det med råge under denna period, alla kläder tex, minns att jag var på konfirmationsläger i 2 veckor och hade rosa varenda dag.. hm. mitt rum som jag gjorde om hemma i 9an har jag en rosa fondvägg i (!!) och alla saker jag köpte till falköping i köket etc var såklart rosa. hm, listan kan göras lång. ni som vet, ni vet. Ohc då undrar ni vad som hänt nu..? jag vet inte om jag blivit EMO eller växt upp då mitt rum just nu går i svart och vitt...

4. Det är nog inte allt för många som vet att jag har ett intresse för växter och sådär.. har tex en alldeles underbar Bengan som jag vårdat med massor av kärlek och ombyggnationer, den växer och gror än idag, det är en Zamioculcas och var pyttebebis från början! brukar åka till mormor och hämta diverse skott och grejer som hon har på sina växter överallt och sen odla upp till finare grejer! det är kul med saker som växer, på alla sätt och i alla former.

5.  Jag är otroligt händig! även detta kan vara ngt som inte så många tror om mig (eller så är det just det, tack vare min manlighet). det var faktiskt Ellinor som tyckte jag skulle skriva det.. koppla lampor och skruva upp hyllor, you name it! även på dagis har dom nu börjat utnyttja mig inom detta område, behöver iof inte vara något dåligt, men ja, jag klarar mig alltså alldeles utmärkt på egen hand! (har idag även märkt att jag kan klippa hår! Ellinor var provdockan och antar att det hör till detta händiga område..? Sara sa att jag var bra på att laga mat med, -stolt som tuppen-)

6. Jag har en noja, en tvångstanke, vad man nu kallar det. klarar inte av tuber (kaviar, mjukost etc) som man inte rullar! när man bara klämmer mitt på o tror att det på nått sätt ska lösa sig...? så när jag är hemma hos nån, på dagis eller i mitt eget hus (!) så måste jag helt enkelt ta tag i det och klämma o fixa så jag kan rulla den ordentligt. så akta er (eller plocka fram dom) när jag är på besök!

7. Jag är otroligt stolt över mina vänner, låter kanske lite klyschigt eller nördigt. men det är verkligen sant. är så sjukt glad över att jag fått vänner över hela landet (och andra länder nu med!), att dom är så fantastiska på så många vis, och har så många egenskaper och erfarenheter som jag skulle vilja ha! några är skitbra på att resa, både modigt och kul, jag har många roliga och spontana vänner i min vardag som är helt underbara o gör varje dag extra värda. har vänner som är sjukt bra på att lyssna och jag har vänner som är precis som jag. jag har allt jag behöver och vill ha; i mina vänner.

Nått sånt där då! haha, vet inte om alla var skittråkiga eller hur det är men ja.. ni får väl lämna en kommentar helt enekelt! nån ni blev extra chockad över eller var alla självklara..? haha. nåja. jag orkar inte utmana någon för alla som jag vill ska skriva har redan blivit utmanade av min andra vänner..! så det så!

Om jag inte får magrutor av allt det här jävla hostandet så vet jag inte vad jag gör.


Du och jag för att nån var full
Du och jag för våran skull
Du och jag för stämningen,
för den mjuka bedårande skymningen,
för isen som äntligen spruckit loss,
och du och jag för oss
Postat av: sarra

jag känner ju till de där 7 grejerna. kom bara inte på dom före dig! daaah. du vet, jag är stolt över dig! ih puzz.

2008-10-25, 21:40:48 - URL: http://welko.blogg.se/
Postat av: tdqdeh

Ucac lomilazi, imaradicu haw qiqanusor ucib afufapayo, ag widavu ekid, okuhonakix vawo.

2012-10-16, 08:45:31 - URL: http://www.osocevoj.com

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!