let your body decide where you want to go

Måndag igen, alltid går veckorna lika fort. matcherna i lördags gick ju inte åt det hållet vi ville, men det var ju bara träningsmatch o förhoppningsvis lär man sig väl något av det hela? alla gjorde individuellt bra grejer stundtals o det är väl sånt man får ta med sig helt enkelt. annars var det middag med film och mys på lördagkväll och det var såklart skitbra och behövligt. söndagen var också lugn, lite handla o hyra film, diska och äta middag med Kleva. mycket bra!

I och med att jag jobbar på dagis blir ju genus och barn givetvis en daglig tanke. sen kanske jag är lite hypad över det hela, men jag kan få lite panik på föräldrar som klär sina barn från topp till tå med rosa eller som bara klär sina barn med bilar och mörka färger. sånt är emot mina principer. det sjukaste är ju att har en flicka mycket grönt och blått på sig, så tror ju annat folk att det är en KILLE bara för att nån vågat gå emot trenden/traditionen att tjejer har rött/rosa och killar blått/svart. vilket också är helt sjukt. jag kan tänka att jag ska göra tvärtom med mina barn, sätta på min lilla pojke en rosa sparkdräkt, så när nån säger "vilken söt lite tjej" så ska jag demonstrativt säga "det är en pojke", men grejen blir ju då att jag blir precis som alla andra, och jag själv anser att rosa är en tjejfärg och blå killfärg, hm, komplicerat. konstigt att tjejer väljer att ha rosa när dom varit omringade av färgen sen dom föddes? klart dom väljer det, är ju en vana för dom, en trygghet typ. och varför säger man "vilken häftig dinosaurie!" till killarna och typ "vilken söt docka!/ fin tröja" till tjejer? konstigt att tjejer bli utseendefixerade och killarna ska brottas och vara häftiga...? vi gör de tju inte speciellt svårt för dom, vi gör det ju inte lättare att välja en annan väg. eller? okej nu kanske jag som sagt blir lite panikig, men har fobi för såna här grejer... klart slut varulvstjut!

Min fina vän Nuffi, eller Emma som hon också kallas, har ju tagit sig i kragen (?) och skaffat sig en blogg, men hon har fått för sig ngt dumt att lägga upp gamla bilder. jag är ju inte den som är den utan har ju rotat i mitt arkiv för att hitta något ungefär lika snyggt på henne från högstadiet, eller när det nu var. men snäll (?) som jag är så är jag med på dessa bilder också.. förutom en, får nån payback måste det ju vara? haha. så här har ni dom:
  
haha, det där kan ha varit dagens läskigaste men sån är ju jag!

idag har jag tränat, jobbat och även hunnit sola och ha samtal med Johan, dock tog det rätt mkt tid när Johanna o EmmaB var innan, men men. nu är det ju gjort. nu sitter jag framför ettan med Ellinor, usch för att föda barn bara. sängen snart vore en bra grej.. som vanligt.



And you are the only one I've met who's God Only Knows
I liked you the first time I met you, and it grows and grows and grows
Postat av: emma

vackert. inget mer behöver skrivas. vackert.

2008-10-13, 22:41:14 - URL: http://emmalbertsson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag lovar att jag ska hitta något värre!



2008-10-14, 16:21:50 - URL: http://jeccica.blogg.se/
Postat av: Bror Stor

Jag har många gånger stört mig på samma grej. Om vi nu lever i en sån "jämlik" och "fördomsfri" tid, varför envisas man med att tvinga in barnen i dessa roller? vuxna får ju bestämma själva, men barnen ska minsann få sina hjärnor tvättade. Dom är ju dessutom mer mottagliga för sånt.



Det är ju bara olika färger liksom! På mornarna kan det hända att jag slöglor på diverse barnprogram, och reklamerna dom visar där är ju helt absurda! Jag blir rädd, på riktigt.



Här har du lite barnreklam från 1993 att förundras över:

http://www.youtube.com/watch?v=ZLJllRA5f8s

Vad har förändrats sedan dess?



/T.

2008-11-10, 11:10:32 - URL: http://weakling-child.blogspot.com

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!