Chasing butterflies

Nu har jag suttit och läst en timme, druckit en stor kopp kaffe och använt min överstrykningspenna flitigt! heja!

nu ska jag ta en minipaus för ett blogginlägg och då slog det mig att min lilla rosa pärla faktiskt har en webcam! hur bra är inte det? dessutom är ju min dator så liten så man kan nästan ta med sig den som en digitalkamera..?! det lär ju inte ske förens min vanliga kamera är borta, men ändå. så här har ni en sleten bild med dåligt ljus: maha, bättre lycka nästa gång!



jag läste i mina böcker om en klinisk intevju som Piaget hade gjort. det är alltså en intevju med barn för att följa barnens tänkande, inte styra det. vilket leder till att dom måste ställa följdfrågor utan att styra det vidare, vilket leder till att det mest går i cirklaar känns det som. och jag känner mest att jag som "vuxen" inte ens vet vad jag skulle svara i den här dialogen:

(I: intervjuare, S: 6 årige Schi (haha, barnet heter så))

I: Drömmer du ibland, vad är en dröm?
S: Du tänker på något under natten.
I: Med vad drömmer du?
S: Med själen, tanken.
I: Varifrån kommer drömmen?
S: Under natten. Natten visar oss drömmen.
I: Vad menas med det? var finns drömmen, när du drömmer?
S: Den är i (och han är på väg att säga huvudet). Den  är mellan natten och huvudet.
I: När du drömmer, är ögonen öppna eller slutna?
S: Slutna.
I: Nå, var är drömmen då?
S: Det är när man ser svart, när drömmen kommer.
I: Var finns den?
S: När du inte sover så är den i huvudet. När man sover så kommer den ut. När det är natt, så är det natt. När du sover är det inte natt mera.
I: När drömmen kommer var finns den då?
S: Framför ögonen och så går den mot väggen.
I: Skulle din pappa kunna se den?
S: nej
I: bara du?
S: Ja, för det är jag som sover.


Jag tycker det var rätt gulligt ändå och faktiskt rätt bra förklaringar!

När min paus är slut (typ nu) så ska jag läsa lite till, sen klä på mig och ta en promenad bort till Karlberg där jag lämnade min cykel igår, hoppas på att den står kvar hel och fin. pumpa den, för det finns bra pumpar där, heja. och sen cykla förbi nått ica och köpa ngt som vi kan ha till sås ikväll, för vi ska äta FISK. ja ni läste rätt, folk påstår ju att det är nyttigt så jag ska försöka genomlida. kanske går det om det är jag som gör det? jag hoppas det.

jag återkommer.
Postat av: Marie

haha, ne DU är bäst! jag började ju asgarva igen så fort du satte igång med movsen! fan vad man kan sakna såna där tider alltså! PUSS!

2009-11-24, 12:05:59 - URL: http://marrebarre.blogg.se/
Postat av: Marie

en drunk är en drink fast med ännu mer alkohol ;) ska vi åka någonstans cissi? kos-repris på annan ort! i miss you, and all the fun we do.

2009-11-24, 14:18:32 - URL: http://marrebarre.blogg.se/

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!