It's getting late and they want us to leave

inledningsvis; denna bild gillar jag mycket, denna tjej gillar jag ännu mer.

Det typ viktigaste jag egentligen skulle skriva igår, eller det "viktigaste" vad är egentligen viktigt i en blogg? well, det var ju att igår när jag o Mild var ute o sprang, så skulle vi till en lagom brant backe och köra lite intervaller (nu fick jag det sagt också, har lite träningsvärk) så vips! ligger det en mobiltelefon bredvid backen där vi springer, ser den först när vi är på väg ned. "jaha, vad gör man med en där då?" säger mild och suckar. "jag brukar ringa 'hem'" säger jag, men det är ju så sällan folk ens har hemtelefon idag... så ser jag att språket är på norska och får direkt vemod. det är ju så himal krångligt det där! med andra språk och så! men jag chansar och ringer "Mor mob" så svarar en norska och jag säger så tydligt jag bara kan "jag har hittat den här mobilen". hon upprepar det jag sagt o langar över telefonen till sin  man, mobilens ägares pappa. han talar väldigt långsam svenska (?) så vet inte vad han hade för ursprungsland, men han förklarar att han är på väg från danmark till arlanda och inte får tag i Kristine. "Nej det förstår jag, för jag har ju mobilen" svarar jag. men så börjar han prata om att han hon har ngt annat nummer också och då säger jag åt honom att få tag i henne på det andra numret och att hon ska ringa sin mobil (alltså mig&mild). vi avslutar samtalet och precis när jag o mild ska springa uppåt igen så ringer det på telefonen. det är Kristine och jag förklarar att jag just pratat med hennes pappa och hon typ skrattar massor o allt är allmänt flum. jag försöker förklara var jag är men utan framgång. jag uppfattar att hon är i solna och tillslut säger hon "I have a bike, where should I go?" och då säger jag odenplan får det låter lättast med tanke på var hon är och var jag bor. så vi köra klart våra rusher och sen joggar vi upp till odenplan och står där som svettiga nördar och väntar på henne. sen ringer hon och jag förklarar att vi står svettiga o fina och då typ "I see you!" haha, fint. så fick hon tillbaka mobilen och jag o mild kunde ganska nöjda gå därifrån. dagens goda gärning var gjord. både motion och godhet i ett..

Postat av: sara

va lustigt.. jag hitta också en mobil idag som fick komma hem igen till sin ägare :D

2010-04-27, 23:35:13 - URL: http://saramedsinrocktiara.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Svar: åhja, det kan det vara! :D

Vet du vart man kan köpa det någonstans? :) I sverige asså.

2010-04-28, 23:04:44 - URL: http://sheeskake.blogg.se/

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!