She got what it takes to make ends meet

Mina fina vänner!
Ni får verkligen ursäkta min frånvaro. men det bara händer så mycket (fortfarande), jag har ju faktiskt fortfarande sommarlov.. men nu börjar vardagen sakta krypa sig på, så snart är vi back to basic!

Jag minns knappt vad jag skrev sist, men sundsvall var det va? Roxette var toppen och roadtripen med Carrolinen var perfekt. verkligen. det är så coolt att hon (Marie Fredriksson) ens kan stå på en scen som inte har kunnat prata eller läsa och varit blind och gud vet allt. starkt jobbat. well, vi sov i bilen och hade väldigt mysigt. köpte typ 1kg gammalt godis, ja det visste vi inte då förstås. vi sitt-strejkade när the Baseballs var förband, hur kan man få förstöra låtar så?


söndagen när jag kom hem var det middag för typ 3e söndagen i rad hos peters föräldrar. båda systrarna och lilla Felicia var med, hon är så söt! stor med, 4 månader redan. dom har tagit bilder på mig o peter och resten av deras familj så ska dom göra ett album och visa för henne (när vi inte ses) så hon inte ska glömma bort oss, haha! lite gulligt ändå.

måndagen kom då efterlängatade Marie, som det var över ett år sedan jag träffade, galet! hon var här ända till torsdag och det var grönan två kvällar i rad för att se Tingsek och Marit Bergman. Ena dagen blev spontan kanonfylla och den andra njöt vi mest av musiken och tog båten hem, mys! sen var det massa strosande på stan, en del shopping och äta ute och även ett försök att hänga på stureplan, som blev söder, som blev trasigt ölglas och sen slussen och sen hem! sent blev det iaf! även en välförtjänt brunch, som satt som en smäck! det var iaf helmysigt att bara få spendera lite tid med min gamla fina vän.. puss!


torsdag när jag lämnat Bananamarie på stationen så blev det tandläkaren, superroligt! inte. men var ju helt hundra på att jag hade hål (som jag alltid har) men icke sa nicke! har såklart några början till hål (lika måga som sist såklart) men om man sköter dem, som jag måste ha gjort, ska de ju inte bli något. jag har även fått båda visdomständerna på överkäken, det har jag ju märkt, helt smärtfritt har det varit också. så berättar hon att de där nere också är på väg och "dom måste vi hålla koll på för de verkar komma lite snett". såklart, smärta är ju alltid trevligt. och redan har jag fått ont, körteln i halsen som brukar svullna när man har ont i halsen, den är helt svullen på ena sidan då och min moder peppar mig och säger att snart kommer det gå upp i örat också. så snäll så. känner mig hängig i huvudet men hoppas att jag ska slippa feber och grejer. pust.
iaf, sen körde jag det hårdaste skivstångspasset jag varit med om, har fortafarande träningsvärk.

fredagen sprang jag en sväng för jag tänkte att det skulle bli lite skonsammare träningsvärk, men denna teori jag har verkar aldrig stämma.. kanske lite i benen men ja.. sen åkte jag upp till landet med peter och gick på seglarskolans avslutningsfest - kräftskiva! den var superrolig, med massa dans och massa fylla. vägen hem var såklart helt urspårad, men det viktigaste var att vi kom hem. även om vi tappade ficklampan vi skulle ha i båten i vattnet och sedan cyklade ut i ett dike...


lördagen var det riktigt segt och jag o emma vaknade vid halv ett.. men vi kom iväg till segklarskolan för att fixa lite med båtar och städa ur boden till nästa år. sen övertalade ina mig att åka med ut med båten. så jag, elin, carro, ina, ola, erik och hans kompis totte åkte ut till kudoxa och njöt av tystnaden och solnedgången. så himla underbart. sen plockar grabbarna fram gitarrerna och vi fick vaggas in framför brasan. mys!


igår kom jag hem efter allt fläng och jag o peter hade myskväll med film och pizza. behövligt. och idag måndag så var jag och bokade tvätt-tid, bokade grillen på bakgården på onsdagkväll och köpte mig en sån där miniborste till tänderna där det är svårt att komma åt (visdomstanden ni vet). 11.30 var det medeljympa på friskis, och svettas får man ju göra även där. sen dusch och lunch och åka till sollet, låna mammas bil och åka till barkaby och äntligen köpa en ljudanläggning, nu blev det 2.1 som jag sett på annons på media markt för 500 spänn, lagom pris och sjukt nöjd är jag. man kan spela svinhögt och bra bas. bra köp. sen lämnade jag tillbaka bilen och gick till träningen, ja volleybollträningen alltså! herregud, nu börjar det igen. en mjukstart dock, skönt. 3 pass denna vecka. men det behöver man väl om vi säger så, inte rört en boll sen april? heja.

för er som orkat läsa min novell, så får ni en guldstjärna både här o i himlen. varsågod. och så ska ni få en låt som jag blir pepp av!

Postat av: Nicole

Haha, oj, långt var det!:P

Jag tänkte röra mig mot skolan efter att jag käkat nån snabb lurre för sen ska jag till tandläkaren. Men jag skickar ett sms när jag är vid Odenplan!

Tjillevippen!

2010-08-17, 11:44:52 - URL: http://nicolenyholm.blogg.se/

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!