I can see everybody in here thinking why you'd wanna hang around with me?

Om man ska iväg på kräftskiva dårå, som det är säsong för nu, så är ju kräftor o snaps A och O. Men om man inte är så förtjust i snaps, vilket jag inte är, ja, då vill jag tipsa om att göra sin egen! och som jag gör det själv, en godissnaps! så blir ju det hela mycket trevligare och det känns inte så påtvingat att få i sig snapsen. Man kan även ge bort shot/snaps. När Emma Holm fyllde år fick hon bumlingshot i en 33cl flaska. med instruktioner att den skulle drickas upp samma kväll. Nu tror jag inte att alla som läser min blogg är ett huvud(-fantasi)lösa men jag tänket ändå ge detta tips!

köp alltså nån billig sprit (billigast är ju importerat) man kan givetvis köpa mindre billig också, man kan köpa dyr, poängen är att det blir ingen skillnad i resultat på den färdiga shoten. sen går du till en godisaffär och går lös på din favoritkaramell, alltså dina hårdafavoritgodis. te.x bumlingar i alla färger, bamsing -hallon/laktris, döskallar, viol, polkagris.. listan kan göras lång. de större karamellerna kan man försöka hacka lite (mest för att få ned dem i flaskan) men också beroende på hur lång tid man har på sig.. för hela löser ju också upp sig men det tar längre tid. helst ska man göra den i början av veckan och låta den gro sig riktigt ordentligt till helgen. men detta har jag aldrig planering för, så det brukar bli nån dag innan bara..

Ikväll ska vi på kräftskiva (kunde ni nästan ana va..?) och jag tänkte göra peters favoritgodis. på prisextra här så finns iof sjukt litet utbud på hårda godisar, men hans favorit fanns iaf. nåja, det är hallonmumrikar. det är typ nått pepparpulver i också. det är typ alltid ngt i alla hårda godisar. jag kan även tipsa om att bumlingar typ sväller som tusan, så fyll inte flaskan full från början.. men iaf, jag köpte rätt många som nu har löst sig, men känner ändå att jag skulle behöva några till för att verkligen få bort all spritsmak. kommer ned igen till prisxtra och så är hela lådan där hallonmumrikarna ligger i, ja som att det varit fuktigt ni vet. så allt är bara en enda stor hård klump där man antnigen får köpa med sig hela lådan eller så blir det inget.. och de enda som dom hade som man kanske kunde mixa med var såna där lakritspaddor, vet ni vilka jag menar? googla som fan men hittade såklart ingen bild. fick iaf med mig såna hem och tänkte att hallon o lakrits måste ju gå att blanda. massa pulver i båda dock så får väl se hur vi går. återkommer med resultat (fylla/smak).

haha, skitlångt inlägg om en liten flaska sprit.
Postat av: Lovisa Bäst

jag älskar sådana karameller :D

2010-08-21, 15:43:11 -
Postat av: Cissi

då borde ju lovisa vara här o supa med oss... ;)

2010-08-21, 15:49:56 - URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: Nicole

Självklart visste jag det... 8-) Haha, är det sån är information du sitter och letar fram om dagarna?!;P

2010-08-21, 17:58:39 - URL: http://nicolenyholm.blogg.se/

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!