Riding along emotions unaware of my own age, darling

Okej okej, en helg utan uppdatering när så mycket hänt, det fungerar ju inte! (framförallt när det är 3 luckor som öppnats!!) i vilket fall, jag börjar helt enkelt med fredag; dagens lucköppning innehåll:

Ni ser kanske tom vad det är? en typ nagelfil med polish? jag som inte är så bra på naglar vet ju inte riktigt vad den skall användas till, men mia säger att ena sidan ska göra min naglar blanka, men vi får väl se..

 

I alla fall, när jag kom hem från träningen i fredags stod som sagt bak på schemat, och det blev det verkligen! Vi gjorde lussedeg som skulle jäsas och under tiden gjorde vi pepparkakor, eller vad man säger? degen växte som tusan;

Sen var det som sagt pepparkakor:

och när de var klara var även lussedegen klar....

åååh, så gott det blev, åt mest pepparkaksdeg dock, så orkade bara en halv lussebulle (hade typ druckit en halvliter julmust med). klockan blev mycket och vi skulle ses på centralen klockan sex på lördagmorgonen så jag var stressad att packa o komma i säng, men mmmm, så gott! lussebullar måste nog stå med på det årliga pepparkaksbaket. faktiskt. och till nästa år kanske vi har en kavel och slipper använda oss av tomma vinflaskor..

iaf, lördag morgon och iväg på match i Svedala. öppnade dock inte luckan då (tände inte någon lampa så hade inte ens sett mig i spegeln) men ni får lördagens lucköppning:


hand&nagelkräm, mycket bra! luktar gott gör den också. så den gnider jag in vid nagelbanden och sådär, bra att ha i skolväskan.

och ja, lördag var det, tågresan ned till svedala gick smärtfritt med lite sova och barn som spelade gameboy på högsta volym (tills mild sa till). väl där fick vi en rundtur hem till Mallan för att käka mat och sedan match, ännu en seg match där vi kan lyckas med allt vi vill, men 3 poäng fick vi med oss, vilket var det viktigaste.  Åkte med Johanna till Lund och mötte upp finaste Ina! helt underbart att få lite egen tid med kvinnan. det blev först en massa prat prat prat och en lussebulle tills min mage kurrade för högt, då gick vi och handlade middag och grejer till mozart-kule-bak (lika bra att köra allt när man är i bakflow). Så när vi kom hem och Ina insåg att klockan var halv 8 då insåg hon även att hon var lite hungrig. efter god mat och ännu mer prat (och lite tårar) så kom vi till skott med mozartkulorna. jag slutar aldrig att förvånas över hur lätt det är att misslyckas, neej, inte så farligt, men vi lyckades toppen med mina kulor, men när inas skulle ned i chokladen, då ville inte chokladen vara rinnig längre utan kristaliserade sig (!). "oj, det kom lite vatten i, det gör väl inget?" men det gjorde det visst. först trodde vi att inas små bollar skulle bli choklad-lösa, men vips trollade hon fram lite inte-så-god blockchoklad från kylskåpet och även hennes bollar var räddade!


somnade slutligen som back in the days i Inas underbara säng med rosa rosiga lakan, mys! söndagen börjades med nyhetsmorgon, Inas favorit program. våra gamle vän Kristian Luuk var med som brunch gäst och detta kunde vi givetvis inte missa. frukost framför tv'n och gott chaite. sen bar det av ut i snön på lite promenad på stan. lund är verkligen en mysig liten stad! Inas "hus":

Vi gick runt i massa mysiga och roliga affärer. pratade om hur man ser på livet med andra ögon. hamnade tillslut på Inas favorit fik, ännu mer mys!


Sen var den mysiga lund-resan slut typ, vi gick hem och åt lite och packade. ned till stationen och kramkram. sen var det ungefär 5,5h med plugg som gällde, och en himla tur var väl det, för det var tenta idag. MEN FÖRST, söndagens lucköppning:

Volume mascara! är ju något av en förbrukningsvara så att säga, så ska bli roligt att prova ett märke jag inte använd förut, jag är ju en så kräsen eller har en favoritsoert, så detta blir bra!

och sen, efter allt långt som skrivit och alla bilder, kommer vi då till IDAG, 6 december. uppstigning för att sätta på kaffet och packa ihop för tentaskrivning i aulan. den tenta jag kommit absolut minst förberedd till, så klarar jag denna så blir jag nöjd på riktigt. och klarar jag den inte, ja då känner jag att det inte är hela världen. det har snurrat mycket annat i min hjärna, och vad är en omtenta i jämförelse med det faktum att jag l e v e r ? ingenting.

blev lunch efter med bästa tjejerna, Nicole hade vägarna förbi, mys! men Hillevi var sjuk, inte bra. gott var det iaf som alltid och sen stannade mia lite och myste med pill i håret och prat om allt möjligt. bra.
Sen var det som vanligt träning med lite förseningar på tågen, inget allvarligt dock. Ett möte efter som jag hoppas gav mycket gott till alla och nu hemma och öppna lucka 6:

Rainorest moisture (som schampot jag fick tidigare) fast då BALSAM, så bra små förpackningar som åker med till träningen varje dag, great!


Nu ska jag lägga mig med bästa love och ha lite sovmorgon imorgon tror jag. nya kursen börjar 13, kanske borde hinna något vettigt innan. KANSKE.
Postat av: Marie

jag vill också ha den där kalendern! gud vad roligt att få så himla mycket bra saker! och baket ser gott ut! spara tills jag kommer. pusskramkärlekjagsaknardig.

2010-12-07, 08:43:46 - URL: http://marrebarre.blogg.se/
Postat av: Anonym

mina mozartkulor blev visst goda. men de tog visst slut väldigt snabbt! Tack för mysigt besök!

2010-12-07, 16:47:38 -
Postat av: Mia

Mozartbollarna va grymma, ska nog göra sånna till mitt och Wilmers kalas :D

2010-12-07, 21:58:42 - URL: http://www.miadirekt.blogspot.com
Postat av: sara

hopppas du sover sjukt lääänge. de är du värd snutt. lovve you dino.

2010-12-07, 22:48:42 - URL: http://welko.blogg.se/
Postat av: Josephine

men ååh massa mys med bakning :) vill också! Men jag har ju för tillfället en sambo som inte kan äta och då vill jag inte baka eftersom ALLT mest troligt kommer hamn i MIN mage :P haha inte bra!



Saknar dig vännen <3

2010-12-08, 11:57:45 - URL: http://jooosy.blogg.se/

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!