take my hand and close your pretty eyes

känsliga läsare varnas. (Hoppa då ned tills ni ser fetstil)
 
Här hemma har Peter drabbats med någon typ av magsjuka, mycket inte trevligt. Det var en lika inte trevlig kollega på hans jobb som haft "skiten" (bokstavligt talat) på natten men kände sig okej på morgonen (!?!?!) så han gick till jobbet. jamen tack då, sa Peter och tog emot. Rätt  märkligt ändå när han har lyckats att INTE få min kräksjuka som jag haft två år i rad när jag jobbade på förskola, värsta järnmagen. Men icke nu. Han var hemma från jobbet igår och jag åkte hem till mina föräldrar efter jobbet för att laga/äta mat och hålla mig undan! Bad honom vädra lite o försöka städa toan, haha. När jag väl kom hem så öppnade jag fänstret på vid gavel, varmt o skönt. Tog på mig städhandskarna och sprejade allt som fanns i badrummet, la alla textilier i tvätten och duschade av hela badrummet typ, och allt detta i ett enda djupt andetag för att inte riskera något! Sen hoppade jag in i duschen och sov på soffan. (& pepparpeppar allt är lugnt än)
 
HÄR KAN MAN BÖRJA OM MAN ÄR KÄNSLIG
Annars då? JO; jag & Mildan var på bio i tisdags! Hon hade nått sjysst erbjudande så vi gick på "Små citroner gula", så hon hade bokat biljetter som vi hämtade ut vid 17 snåret och sen gick vi lite i affärer innan vi käkade middag. Sen hann vi med en sväng på HM o handla lite nagellack o sådär, men dom stängde ju 19 som typ alla andra affärer. Och filmen började inte förens 20.15 och vi hade ju laddat för popcornen sen vi bestämde att vi skulle gå på bio, så vi gick tillbaka till biografen. Väl där tog vi en gott & blandat och skulle beställa en Hollywood (två drickor och stor popcorn), först gick jag till en kassa där ingen satt, bör tilläggas att vi i princip är ensamma i byggnaden eftersom inga filmer snart ska börja. Jag ser tydligt killen som sitter i kassan två steg bort men måste ändå uplysas av Mild att det kanske vore smart att gå dit. Sen beställer vi vår meny och killen frågar lite sådär "får jag bara fråga vad ni ska se?" och jag tittar på Mild för stöd (för små citroner gula är alldeles för svårt för mig att uttala) och sen säger jag något i stil med att ja biljetterna har vi hämtat ut innan.. och då förklarar killen att det händer ganska ofta att folk kommer dit o handlar o sen inser som att dom är på biograf Saga och inte på Rigoletto som dom har biobiljetter till (som ligger 10m ner för gatan). "haha, puckon!" tänker vi ser popcornen dukas fram, och nej, vi var inte på fel biograf så ni behöver inte börja håna oss. Men iaf så ska jag betala och säger att "jag kanske har lite pengar på det här" och sträcker fram ett presentkort. "Ja, 123kr hade du på det... då blir det 173 kr." och jag stoppar i betalkortet. Mild tittar granskande, hon ser lite fundersam ut men säger inget. Och jag ser väl bara popcornen, sen säger han nått med "fick ni mittenplatserna då eller?" eller jag tycker han säger nått sånt, och jag tittar återigen på Mild, och bara "öööh, jag vet inte vad vi fick för platser", tänker att han vill vara sjysst o erbjuda bättre platser om det fanns några kvar. Men sen sträcker han fram biljetter till oss, och då hajar jag, "jaha nä men vi har redan biljetter!" och Mild bara "jag TYCKTE det var dyrt!" och killen bara "jaa, då var det veeerkligen dyrt snacks!" så fick vi fixa med att jag skulle få tillbaka pengar o sådär, men var ju inte en kotte där o långt kvar tills filmen verkligen började. Jag tyckte mest det var komiskt att han inte tyckte det var ett dugg konstigt att att vi satsade all in på snackset och inte förens han frågade oss vad vi skulle se så kom vi på att vi skulle ha biljetter också.. haha. I vilket fall, vi satte oss tillrätta, åt upp alla popcorn o drack upp nästan hela drickan, sen gick vi in till salongen och filmen började! haha. Filmen var iaf en feelgood med some sweet love! tyckte den var bra, man var ju aldrig riktigt orolig för slutet, if you know what i mean, men det behövs ibland med! Okej förlåt, nu blev det väldigt långt om kanske inget alls. Men det var ganska kul där o då. Vi går till bion bara för att snacksa lite ;)
 
Här kommer lite musik att lyssna till efter all text, mina bästa i en o samma. Kan bli precis hur rörigt och underbart som helst.
 
 
Och imorgon är det redan fredag igen! gosh! Jag ska köra skivstång efter jobbet som vanligt och sen ska jag äta grekiskt med massa tjejer i solna! Mys! på lördag ska vi på 30 årsfest, med middag och bar o grejer, mycket spännande. Mild, Boel & Uffe kommer nog hit på en lite fördrink/bubbel innan så vi är riktigt redo!
 
Hörs snart igen, men massa trevliga bilder..?!
Postat av: Mild

Väl sammanfattat! Försökte själv återberätta för Hugo men han satt mest frågande...ska kanske be honom läsa det här!

2013-03-26, 07:22:38 -

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!