dance 'til we get it right

Yooooo!
Nu är hon redan 5 månader.. vojne vojne. Tiden spriiinger. Jag har sökt ett jobb. Eller egentligen jobbet jag hade innan hon kom. Men nu är det liksom en tills vidare tjänst, inte en viss tids tjänst som tidigare. Och visst dom behöver någon nu, men jag hoppas ändå dom anställer mig och tar in en vikarie. En anställning vore ju även fint för lånelöftet, även om det ser fint ut nu (för vi skaffade det när jag jobbade) men det skulle ju såklart göra en viss skillnad att man har något att komma tillbaka till efter föräldraledigheten. Även om jag önskar att föräldraledigheten skulle fortsätta forever typ. Så underbart att vara ledig med en sån SötStrumpa. Men flytta det måste vi ju. Snarare förr än senare, börjar liksom bli lite trångt. Men vill bo i stan när jag är ledig också..så lite dubbelt..
 
Vi har även bokat en resa till solen, FREDAG DEN TRETTONDE (vafan, var det 2 såna det här året?!) december
åker vi till Gran Canaria med min kära mor & far. Ska bli SÅ härligt. Så i veckan var vi och fixade pass till strumpan, ha ha säger jag bara. Det är ju små "bås" man går fram till, drar en gardin för om man inte vill att alla ska se bilden som tas. Jag får sitta på en hög pall och Strumpan i mitt knä, så får jag en plastskiva som jag ska hålla bakom henne så att inte jag kommer med på bilden. Men hon tittar ju bara på tjejen som sitter på andra sidan båset såklart. Undrar hur det här ska gå, försöker ursäkta lite att "..undrar om hon kommer tycka du är mer intressant än kameran" varpå tjejen säger "vi har en grej för det"- SÅKLART dom har. Mitt barn är ju knappast det enda som tycker att en människa är intressantare än en kamera som inte ens syns (eller hörs för den delen). I alla fall, så drar tjejen i båset fram en pinne, och längst fram på den så sitter det en Nalle Puh skallra. Den ruskar hon då med ovanför kameran. Och mitt barn, precis som troligen alla andra i 5 månaders åldern. Tittar då förundrat på vad det är som låter och rör sig. och BAM, så har man en bild på en lite trollunge som gapar och öronen står åt varsin sida så det ser ut som att det är dom som ska ut och resa med henne. "det blev nog bra det där" säger tjejen och så tar hon 350:- spänn så är vi klara. Iris fatta ingenting. Men det rä tydligen redan klart så tänkte nog hämta ut det imorgon. Ska bli kul, lär ju behöva lägga ut det på någon social media om det blir så kul som jag tänker mig.
 
I och med denna bokade resa så har då jakten på en resevagn börjat, är ju onekligen en hel värld och så vill man ju inte enbart gå på det man läser utan gärna fråga lite folk med erfarenhet av just de vagnarna man tittar på. Har även varit o pratat med en nisse på Babyland som (trot eller ej) inte försökte sälja på mig den dyraste vagnen. Det hela slutade inte helt som jag önskat, då jag väldigt gärna vill ha en bakåtvänd vagn eftersom hon är så liten (..och alltid kommer vara). Utbudet på just detta är inte så stor och då kommer även pris med som en viktig faktor i ekvationen. Men tillslut så var det lite omdöme, lite pris och lite slump som gjorde att det blev en Chicco Liteway 2013.
Blev den blå på bilden, som ni ser ingick även båge samt dryckhållare. Vilket kap! va va va?!
 
Annars då? Jo jag börjar bli sjukt stressd inför dopet som är nästa lördag. bakar o bakar, beställer saker hit o dit. Funderar på vad jag ska ha på mig osv osv. Men imorn är det vin & brie som gäller. Fokuserar på det så länge.
 
 
Postat av: Jennifer

Så mys med resa!
Saknar er så!

2013-09-28, 21:37:46 -
Postat av: josefin

åh vad nice med vaycay!! Skulle också vilja pallra mig iväg till solen! Och jag väntar med spänning på att få se passet :D

2013-09-29, 00:20:30 -
Postat av: Karolina

du får berätta hur det går på semestern. :)
vad tiden går fort, redan 5 månader.
kram på er.

2013-10-03, 18:46:59 - URL: http://johnlina.com

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!