harmoni eller jävligt trött?

jaa. så känns det idag ungefär. men det är en bra dag. igårkväll så bakade jag och Krickan muffins, skulle göra
image110såna som du och jag brukade göra Karro, men inte tusan hittade jag nått recept, så det blev nått liknande. våra är dock myycket godare Karolina ;)

well, imorses så åkte vi till maten och käkade frukost och vid halv 9 gick bussen till gbg. jag och Krickan tog en powernap, det blir ju alltid så jävla sent på kvällarna nu för tiden.. nå iaf, vi tog en muffin, och lite plopp, haha. det var iaf najs, men rätt trötta som sagt. kommer fram och det verkligen spöregnar, Cissi som ska köpa jacka går runt i kofta men kommer rätt snart in till nordstan. där strosar vi runt och jag har bokstavligen en svans efter mig, som tydligen varken har egna vänner eller intressen. Krickan hade jag ju bestämt tillsammans med att jag skulle handla och Sara får ju alltid vara med såklart. jaja, det kändes iaf lite pinsamt när jag gick först och sen 4 i släptåg och så hittade jag inte vad jag skulle ha och sen började folk gnälla om att de ville äta... men ät då! jag har ju inte tvingat nån att gå med mig direkt.. pust. nåja, vi åt och sen sprang jag Sara och Krickan tillbaka till H&M där jag ändå köpte typ en cerise tygjacka. hm.. jag gillar den. den får duga ett tag, har en perfekt skarf till med.

sen skulle vi ta oss bort till världskulturmuseet, och jag som aldrig varit i gbg tidigare, ja det är sant. har spelat volleyboll några gånger men då gått mellan hallen och där vi bott typ. så jag hade noll koll, med tanke på att jag gick med tre andra volleybollare (som inte är härifrån) plus en brud som tydligen hade nollkoll. haha, Sara Sara.. så vi tog en turistkarta. känns ju okej när man snackar sthlmska iaf, haha. började vår vandring i ännu mer spöregn, verkligen verkligen regn. vi får ringa lite samtal men kommer snabbt på rätt väg. efter några samtal till och lite bättre kartläsning så är vi äntligen framme, jag ser bokstavligt talat ut som en dränkt katt och jag får höra att jag är söt ( i många fall sägs detta när man inte riktigt vet vad man ska kalla nån, typ som när nån är sjukt korkad; "haha, du är så söt!") nåja. vi börjar att titta runt lite på en utställning som hette "Drömmens syster", handlade om små byar i regnskogen som vi europeer typ förstört. lyssnade på en kille om var uppväxt där och det var mycket intressant, speciellt religionerna.. men det orkar jag inte gå in på nu.
Sen kom vi nog in på det vi egentligen skulle på Trafficking, har ju sett lite filmer om det och så. uuuuuusch, säger jag bara, så himla äckligt. så hemskt och bara usch. en brud som var 14 år när hon blev såld, hon var oskuld och de som skulle sälja henne skulle typ "inviga" henne, lära henne ha sex, så de våldtog henne många gånger. och när hon blev med barn fick hon göra abort och skickades direkt till bordellen. jag vet inte vad jag ska säga. det är gripande och sjukt hemskt. och det händer här (!) omkring oss liksom, vanliga lägenheter.
nej, tycker vi inte om.

sen var vi färdiga och det var massa tid över.. jag Sara och Krickan satte oss och käkade lite mer muffins. hade inte så mycket annat för oss. satt mest och klagade på att bussen skulle åka hem så sent, men sen fixade våra lärare så den iaf m en halvtimme tidigare. brabra. Jag och Krickan fick platser längst bak igen, och resan hem var bara prat prat prat. mycket mycket trevlig, nu liksom könner man varandra, och ni vet väl hur bra det känns att lära känna nya människor, veeeery nice indeed.

När vi kom fram så hade Kalle (tränaren) sagt åt mig att jag inte behövde komma på träningen, jag sa att jag skulle komma sent men han sa att jag inte skulle komma alls, haha, jag skulle inte stressa o blabla. det var bara massa spel idag och det är jättekul, och det skulle vara alla, både 1or 2or och 3or, så hade vart kul. men var ändå mycket skönt att kunna ta det lungt. märke i förmiddags att jag har råkat ut för ytterligare ett utbrott av munsår, I hate it. och tänkte förebygga denna gång genom att köpa salva! kanske jag slipper vakna med fläskläpp och känna mig som ett skabb. så jag cyklade ned till stan (pumpade däcken på vägen, braa) och gick in på apoteket, letade typ en kvart på det jag skulle ha tag i, haha, fattar ju inte vilken hylla det är på.. kommer inte ihåg nu heller, annars hadeimage111 jag tipsat er. nåja. köpte det (fan 100:- sådär bara, för 2GRAM) sen tänkte jag, äh, kan väl strosa runt lite mer.. gled bort till veromoda och jack and jones, hitta lite snygga grejer till mig, haha.. fick lust att vara snäll och handlade en grej som jag ska posta till Niklas tänkte jag. får se hur jag får ihop det. well.. sen gick jag över torget, såg att hemtex har öppnat där (eller har det alltid funnits?) kollade in lite gardiner.. mor&far kommer nog om en helg eller två och gör om mitt rum här! ska bli så skönt att få omålat och lite ordning. så tänkte att då har jag ju förkollat om de hade några sjyssta gardiner. haha. på torget hade dem nått blomstånd så jag fick lust att ha det fint hemma, så jag köpte rosa krukros att ställa på vårat köksbord som jag rensat och tvättat av .. när jag gick där på torget så bara gled jag, verkligen lunkade fram och kände sånt himla lugn på nått vis.. hur skönt som helst. cyklade hem och fixade lite.

snart kommer Osannolika Sara med mat till mig, sen blir det nog film-maraton ikväll. mys mys.
Hjärta på henne.
Postat av: Catherine

ja eller hur! jävla nötter liksom :P haha vero moda
ftw i mstad oxå kan jag säga, själv pallar jag knappt köpa kläder längre, så svårt att vara lite outstanding nuförtin! ^^
bara ääälskar ert rosa kök!

2007-08-31, 22:19:38 - URL: http://catat.blogg.se
Postat av: Nirre

Jag gissar att det är en tröja du har köpt ;)
Tack Älskling!

2007-08-31, 23:00:21 -
Postat av: karro

Lilla Cissi.. Vilken underbart vacker bild du ligger inne med på mig.. :S =)
hoppas allt är bra med dig.. jag och john har planerat att komma upp snart..vi ska bara hitta en ledig helg.. hm.. det kan bli svårt men jag lovar jag kommer en dag.. =) lycka på dig..

2007-09-01, 18:10:46 - URL: http://karito.blogg.se

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!