my mind's gone drifting again

sitter på jobbet, lunchrast. insåg hur länge sen det blev ett litet blogginlägg. kanske kommer ett till senare idag, med allt som hänt dom senaste dagarna (spännande?!) men nu tänkte jag mest på ytterligare saker jag funderat över här på  dagis. jo;

Daltande:
allt nedrans daltande med kidzen, what's up with that?! helt seriöst, hur ska det kunna bli starka, själgående barn om det heeela tiden daltas med dom?! klart som tusan en unge på 3-4 kan klä på sig själv när dom ska ut, dom kan smöra mackan själv och dom kan resa sig när dom trillat. föräldrar som stoppar in "tutten" (nappen) direkt när dom kommer och hämtar barnen, hallå?! barnet gråter ju inte ens? skärpning. dom klarar så mycket mer än man tror. vilket leder in på nästa tanke:
Krokodiltårar:
barnen börjar då istället med krokodiltårar, Berta tog Stinas cykel, jomen börja GRÅT, gör det, tårar löser ALLT. PRATA är helt fel taktik, man kan gråta sig igenom heeela livet! verkligen. åh, jag bli nästan arg på barnen som försöker gråta sig till allt, jag brukar lugnt o fint säga att dom kan berätta vad som är fel och inte bara gråta. för det hjälper ju ingen ändå. suck.
slått?
okej när barnen säger lite fel, typ "slått" "förramorn" (istället för igår) etc. men när en VUXEN säger; "men har du slått dig!?" då får jag återigen krupp, vad lär det barnen, att prata sämre eller ja, vettitusan, den intellektuella utvecklingen går ju verkligen frammåt med hjälp av vuxna som ständigt kämpar för fortsatt språkutveckling? visst, man behöver inte rätta barnen jämt, men för att komma frammåt behöver dom ändå höra dom rätt orden. en del barn är däremot värsta svamparna när det gäller ord och fraser och drar till med klockrena kommentarer ibland (trots att dom kanske inte alltid vet innebörden) nåja. are you with me?
barn:
en sak som är sådär underbart med barn, det är att allt är så otroligt okomplicerat, det djupaste samtalet vi hade när vi var på utflykt i onsdags, det var om man ville ha ketchup eller senapr på korven, eller kanske t.o.m både och!?
gör fart:
de flesta barn vill få fart när dom gungar, jag brukar bara ge startfart, för annars får man ju stå hela dagen och ta i.. haha, men idag var jag snäll och gav extra fart ändå, för ung som jag är, så minns jag att det alltid pirrade extra i magen när någon annan gjorde fart! haha, nostalgi....


har massa bilder och så att stoppa in från helgen när det var J-SM. det gick kanske inte som vi tänkt, men det dög väl. vi var i örebro i torsdags och kollade på vad som kom att bli den sista SM finalmatchen, bilder därifrån finns också, och imorn åker jag till barcelona! ska bli sååå skönt. men lite mer om detta senare alltså...


puss så länge!
Postat av: Karin

Men duu, åker du imorgon ?! ;O
sooorgligt, akta så att jag inte blir ledsen i ögat...:P
Pussss

2008-04-28, 12:56:13 - URL: http://karinen.blogg.se
Postat av: issa

oh noooo dà kan jag inte göra serva pà dig:( hihi

2008-04-28, 20:36:05 -

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!