Her face is a map of the world

när min klocka ringde 14 minuter senare än vanligt, nämligen 07.34 så insåg jag att det var det absolut bästa beslutet jag tagit på mycket länge. solen sken och jag traskade iväg till skolan och var riktigt alert första lektionen, religion. mycket intressant sådan, i like it (människan är sjuk av logik). efter den var det dags för frukost, perfekt att vänta med den till efter.. hade ju ett lagom stort hål då.. skulle hjälpa Emil med att välja ut en kändis han skulle snacka om inför klassen, jag ville vara lite mogen o istället för Britney säga Kofi Annan, men tydligen hade jag ingen aning om vad jag snackade om och blandade ihop honom med Nelson Mandela... hahaha. heja mig! varför blir det alltid så när man ska imponera? nåja.

när man pratar med glada människor blir man glad. :)

och en sak jag tänkt på och förmodligen miljoner andra människor; hur kan vädret påverka så himla mycket? för visst är det så himla mycket lättare att vara glad när solen skiner och allt är ljust (och förhoppningsvis varmt). okej, solen ger oss ju energi, det är ju bevisat så att säga. men jag tycker verkligen det är enooorm skillnad, varför är alla deprimerade i november liksom? jo då är allt skitmörkt o trist. och alla älskar sommaren för att det är så soligt o bra! och bara för det så bevisades allt idag när det vart sol och jag var glad, och sen när vi satt och hade tränat o skulle snacka med Torbjörn från förbundet om massa saker om kontrakt o sådär, så började det hagla. och alla blev plötsligt jättearga/ledsna. "vad hände med våren?" osv. och när vi sen gick upp till matan och det var svinkallt och snö igen.....trååååk. haha, jag tyckte saker kändes dåligt igen.

en annan sak jag tänkt på, för att stoppa alla funderingar i samma inlägg, det är det här med frihet. Här går vi ungdomar och tjatar i åtminstone 11 år av vår skolgång om hur mycket man längtar till studenten.. man tänker på hur underbart allt kommer bli när man får bestämma helt själv . nu tänker jag inte dra alla över en kam, men jag kan ju rabbla upp ett antal människor som just nu går i fetaste ångesten och i princip hoppas på mirakel att någon/något ska uppenbara sig och berätta vad man ska välja efter studenten... är inte detta så otroligt typiskt människan? haha, man vill alltid ha det man inte får. när någon bestämmer åt en vill man göra det själv, och när man får göra valet så säger man alltid; "bestäm du". wicked. nåja.

om det var NÅN som hängde med så var ju det kul. haha. idag fyller iaf lucas år och jag vill givetvis ha tårta. dock tackade jag nej till att följa med Lovisa till godislagret, har ju en balklänning att tänka på! Jag och SaraP ger vår klassiska present; en bild på oss två! fungerar alltid... rosa ram givetvis.


Ut med förnuftet och känn efter.
Postat av: Erik

Jag tycker det är bra när det är dåligt väder, då kan jag vara otrevlig och skylla på vädret:)

2008-03-04, 21:55:49 - URL: http://erockbastard.blogg.se
Postat av: cissi också.

Alltsåååå, vilka kloka funderingar! Jag läste varenda ord OCH är beredd att hålla med dig. Jag röstar på att vi får sol varje dag förutom typ tio då det ösregnar och är mysigt inomhus!?

PS. Jag har en halvfet ångest inför hösten trots att jag tog studenten förra året och hade världens plan efter det. Man måste liksom fundera på nästa plan nu när man lever i planen som var planen. Fattar du? Antagligen inte, men det är ok :P What to do when there's no cissif in the US liksom

2008-03-05, 08:23:09 - URL: http://ceciliafondin.blogspot.com
Postat av: cissi också.

PS. Ja alltså, tio dagar om året med regn. Typ

2008-03-05, 08:24:39 - URL: http://ceciliafondin.blogspot.com

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!