I wonder why you're still here with me

den här har jag snott av Emma, för jag har inget vettigare o skriva. och den som läser allt ska få en guldstjärna i min vänner-bok. så det så.

1. Hur gammal är du om fem år?

24 stora år.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

barnen på dagis och tjejerna i laget, Ellinor&Sara såklart.

3. Hur lång är du?

det ryktas om att jag faktiskt växte en centimeter på gymnasiet, så nu mer ska jag säga 167.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Hotel Rewanda såg jag & Ellinor i fredags.. denvar faktiskt bra, trots att vi inte orkade egentligen...
5. Vem ringde du senast?

Hem, för att berätta att vi skulle våldsgästa på fredag.

6. Vem ringde dig senast?

Johanna Falk, men det missade jag.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

"jag saknar dig... och oss"   (en tår på det faktiskt)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

jag är en sjuk sms-person, men vissa grejer måste man ju prata fram, men mest sms, helt klart.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Gifta.. 19 år!

10. När såg du senast din mamma?

hm.. i fredags var jag förbi en sväng på hennes jobb...

11. Vilken ögonfärg har du?

grådaskiga skulle jag säga..

12. När vaknade du i dag?

07.00, eller egentligen 06.58 eftersom min klocka går två minuter för fort...

13. Vilken är din favoritjulsång?

räven raskar över isen... haha, hjärnsläpp.

14. Vilken är din favoritplats?

tuff en,... många platser! men min säng är nog underskattad...

15. Vilken plats föredrar du minst?

hm.. nånstans kallt, kanske vänta på bussen i minusgrader eller regn?

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

time will tell. men jag hoppas på typ pengar, hem o family.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

alla ljud som bara man själv hörde, det som bodde under trappen när man sprang upp till mami&papi

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

hm, idag har jag nog inte skrattat så mycket, kan ha varit en dålig rolighistoria igår, eller bara en msn-konversation.

19. Hur stor är din säng?

120! och jag kan ligga åt alla håll i den, så den är rätt lagom tror jag, när man är själv vill säga...

20. Har du stationär eller bärbar dator?

bärbar, finns 3 i huset, så det växlar lite vilken jag tar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?

hm, trosor oftast. om ellinor fick välja skulle det nog vara mer, jag har ju trots allt ingen dörr. maha

22. Hur många kuddar har du i sängen?

3 vanliga kuddar, en måste försvunnit?!

23. Hur många landskap har du bott i?

2... ni kan kalla mig världsvan.

24. Vilka städer har du bott i?

Egentligen ingen antar jag, varken sollet, vallentuna eller falköping lär ju räknas, ahha. men antar 2, sthlm och falis då.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

svår, skor är ju sjukt kul. men barfota är svårt att väga upp på sommaren, och strumpor när det är kallt.. hm.

26. Är du social?

jag räknas nog till social, men alla behöver ju ensamtid ibland..

27. Vilken är din favoritglass?

typ vaniljglass med krossad choklad... mhmm!

28. Vilken är din favoritefterrätt?

hm, svårt, marängswiss (stavning?) är ju sjukt gott, om man tar bort grädden o bananen.

29. Tycker du om kinamat?

hm, ganska så, men inte det friterade!

30. Tycker du om kaffe?

övning ger färdighet? ja det gör jag, yttepytte mjölk i bara..

31. Vad dricker du till frukost?

hm, jag dricker egetnligen inget, fast jag dricke rju ändå min smoothie, så antar att det räknas, o de te när jag kommer fram till jobbet.

32. Sover du på någon särskild sida?

inte direkt, sover på nått mellanting mellan rygg o sida o mage? hahha. det där lät skumt.

33. Kan du spela poker?

hha, jag vet ju hur det går till. var ju ruskigt bra på utslagspoker i skolan... men annars är jag inte så bra. haha?

34. Tycker du om att mysa/kela?

vissa dagar är det väl lovely o andra dagar ta-inte-i-mig-snälla. men med rätt personer så...

35. Är du en beroendemänniska?

hm, nä inte egentligen, eller kanske?

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Nej, det hade ju varit kul o haft kalas ihop annars. har dock en vän som fyller år en dag innan..

37. Vill du ha barn?

japp, det vill jag. hoppas bara på att man kan få det med.

38. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska, lite spanska en gång i tiden, och som jag tjatar; lite teckenspråk.

39. Har du någonsin åkt ambulans?

nej, och tur är väl det!

40. Föredrar du havet eller en bassäng?

haaaavet, såklart.

41. Vad spenderar du helst pengar på?

mig själv? haha, saker som gör mig lycklig för stunden? eller ja, HELST skulle jag väl köpa världen till mina fina vänner.. men tyvärr räcker in dagis-lön till det....
42. Äger du dyrbara smycken?

hm, ytterst få, sånt man fått av mormor på student typ som man aldrig kommer våga använda.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

hm, ser så sällan påtv för att verkligen ha ett program sådär...

44. Kan du rulla med tungan?

haha, nä...

45. Vem är den roligaste människan du känner?

oj, jag känner typ bara roliga människor, men Julia är ju lätt i toppen, mest för att hon är rolig på riktigt ni vet. Sara&Johanna kan man ju alltid skratta ÅT liksom. PP är ju rolig hela han liksom. maha

46. Sover du med gosedjur?

dom sover hemma i tuna, så det är ont om sånt här!

47. Vad har du för ringsignal?

KT tunstall - suddenly I see, men har ju pajat nått med högtalaren efter alla tapp, så det hörs typ inget.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

hm, min mamma har svårt att slänga så finns säkert lite lådor  på vinden...

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

bibeln?

50. Flirtar du mycket?
känns som jag glömt bort hur man gör. så jag antar inte.

51. Kan du byta olja på bilen?

jag är mycket händig jag vet, men just detta vet jag inte. snart!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

svårt när man bara övningskört på parkeringar?

53. Vilken var den senaste boken du läste?

Ohörda rop - fallet om Mary Bell   (MYCKET BRA!)

54. Läser du dagstidningen?

läser väl metro och/eller city...

55. Prenumerera du på någon veckotidning?

nooope. dock får vi grannarnas tidningar allt för ofta, dom hittar inte deras brevlåda...

56. Dansar du i bilen?

det händer väl om det är rätt låt! svårt att göra fullt ut bara...

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?

hm, den Sara hade på i köket?

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

"It's easier to be broken, it's easier to hide"

59. När var du i kyrkan senast?

hm, kanske julavslutningen i skolan?

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?

mahaha (ni som vet vet) men Magnus var en grymt inspirerande lärare faktiskt, cred till honom!

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

hm, kanske 2 nätter?

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

eftersom jag tolkar extra specillt själv, så blir det kanske saras hembakta bröd & Ellinors kladdkaka idag... Marie gjorde ju en fin youtube film till mig, och PP kämpar på med sina roliga historier.. tack som fan allihop!

Postat av: Peter

"32. Sover du på någon särskild sida?

inte direkt, sover på nått mellanting mellan rygg o sida o mage? hahha. det där lät skumt."

wtf? det måste väl ändå vara på sidan då eller? :P, annars är du grym om du klarar ngt annat med den beskrivningen ;), och är inte jag rolig, nu blir jag besviken på dej cissi, vi som hade så fiiiiiiina och roliga stunder tillsammans :D:D

2008-10-08, 08:49:46 -
Postat av: Marie

Kom låt oss gå härifrån

Låt oss resa nånstans

Resa långt härifrån

Låt oss bli dom som försvann

2008-10-08, 10:08:41 - URL: http://marrebarre.blogg.se/
Postat av: empi

den va ju.... kort.

jag har börjat bloggaaa :D

2008-10-09, 14:06:34 - URL: http://emmalbertsson.blogg.se/
Postat av: empi

nej eller hur! det blir ju perfa :D vi hörs imorn om imorn! höhö. <2

2008-10-09, 17:25:13 - URL: http://emmalbertsson.blogg.se/

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!