And you told me you wanted, to eat up my sadness

LÖRDAG!
igår kändes det som at jag varken visste ut eller in om var det var för veckodag eller år, men idag är jag säker; det är LÖRDAG! en faktiskt sjukt bra lördag! då tänker ni att det säkert måste hänt något speciellt, men nae, tror inte att det är något jättespeciellt som hänt. men jag känner bara att jag har sån otrolig koll på allting. jag vaknade som vanligt med en mysPr och då kan ju inte dagen starta annat än bra. ingen jättesovmorgon, men ändå lagom för att känna sig utvilad. sen velade jag länge om jag skulle orka mig ut på den där jogging-rundan jag tänkt på ett tag, försökte hitta skäl till att inte göra det såklart, men insåg att det fanns bara skäl till att faktiskt göra det. så fixade en sjysst spelningslista på mobilen och begav mig. det var kanske inga världsrekord dom slogs, men när det var som jobbigast bet jag ihop och gjorde det ändå. det blev en halvtimme och det tycker jag duger gott o väl första gången. sen kan jag ju het enkelt bara köra samma vända och se om den kanske kan bli bättre ju längre våren går.. (om vi nu kan få in detta som nån slags vana). i vilket fall så kände jag mig ju sådär bra som man bara kan känna sig när man gjort ngt som man vet var bra o som man egentligen inte orkade så jag tog en dusch o sen begav jag o Ellinor oss till biblioteket där jag skulle lämna tillbaka två böcker och dessutom pracka på Ellinor en massa.. hon lånade iaf två och jag längtar tills hon börjar läsa dom! haha. sen tog vi oss en Chailatte på Café Biblos (ja, det ligger precis bredvidbiblioteket) för den är så himal god där. sen glev vi förbi Wedins utförsäljning nu närsom blivit uppköpta av EuroSko, egentligen var det elinor som skulle handla men givetvis hittade jag ett par guldiga pumps som satt som en smäck och kommer göra succé till mina bruna ben i sommar..! dom kostade 199 och det känes ju mer än ok, sen när jag ska betala var det ju visst halv priset på det med.. SYND! det var ännu mer lycka.

sen kom vi iaf hem och jag skulle ta mig till ica Maxi för lite weekshopping, precis som alla andra svenskar här i landet. det gick lite trögt att komma iväg men under tiden kollade jag ite med min ekonomi som faktiskt känns rusigt bra, och det känns ännu bättre att nästa lön kommer se ännu mer (?) saftig ut. jag kunde betala pengar till ica kortet så jag slipper känna att mamma betalar allt, och jag har pengar till hyraoch ändå pengar över att leva för. jag kommer alltså nästa lön att kunna lägga undan ännu mer pengar vilket får sommaren att se ljus ut.. jippie!

jag kom tillslut iväg till maxi på cykeln och det känns så bra att susa förbi alla som går.. maha, dessutom hade jag aldrig orkat bära allt hem sen.. ja handlade allt på listan, det ända som itne stod var knäckebröd, och detkom ag ju på när jag såg det att det höll på att ta slut. ganska så bra tycker jag nog! såklar gick ena papperskassehandtaget sönder när jag skulle lyfta ned den från packa-hyllan, men inte gjorde det mig mindre beslutsam om att jag lätt som en pätt skulle få med allt hem, så jag lyckades knyta lite fint och allt satt perfekt på sin plats på vägen hem!

en stressad Sara trillade in en timme senare.. jag får magsår bara av att se hennes stressa, gah, ta det lite lugnt kvinna!! nåja. nu ska jag börja fixa allt inför kvällens mat och mys. hacka lite morötter o fixa sallad o sådär innan jag kan börja med själva maten. det var lite tänkt bio idag men sen kände vi (jag?) mest att näe, så det blir film hemma. puss!
sen är det ju en riktigt rolig match imorn med när vi ska spela mot elverket, som vinnermot örebro o grejer, kämpa!

anyhow, hoppas ni har en lika bra dag som jag!
adios!
Postat av: Marie

vi saknar dig med! pusspusspusspuss! snart ses vi och det är så himla mycket kärleeek!

2009-01-11, 15:57:25 - URL: http://marrebarre.blogg.se/
Postat av: PR

Pussen, tack för idag! Du är så snabb på att uppdatera utan att säga något, hur schysst är det?

2009-01-11, 20:58:08 -
Postat av: PR

Mmm, myslåt..



Tack för idag, jag ringer nog snart!

2009-01-11, 20:59:39 -

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!