It's a terrible thing to lose

Kom just hem från skolan, halva klassen var där på denna sista-minuten lektion som blev flyttad. frågan är ju varför jag var där? Jag hade ju precis som resten behövt sitta hemma och pluggat på min nedrans hemtentamen som går så frukstansvärt långsamt framåt. och jag blockerar min hjärna med att jobba på, för att jag tror att jag inte ska fixa det typ. eller fixa det gör man ju alltid, på ett eller annat vis. men jag känner mest att jag skulle behöva en personlig assistent (läs:peter) hela tiden som kan vara hemma och hjälpa mig. han kommer också vara en utbildad socinom när jag är det, men han kommer bara inte få någon examen. wellwell, jag får försöka hitta på lite nonsens till innan jag ska på visning ikväll, detta ingår då i hemtentamen givetvis, jag har ju precis flyttat så det behöver jag inte göra än på ett tag! men vi ska gå på visning på två skilda delar av stockholm, typ tensta och östermalm och sen utifrån några gamla gubbars teorier se om man kan skilja på spekulanter, köpare etc.. jag var i vallentuna (åby gärde) och kollade i tisdags och idag ska det bli någon häromkring. känns ju fint att bo i dom finare delarna... hahah. nåja.

Jag är inne i en sådan te-period också. den har verkligen vergkligen börjat nu så antar att det är ett tecken på att hösten är här. alla löven faller utanför fönstret med. men jag lyssnar på mando diao (som varvas med melissa horn) och pluggar, med mitt te förstås.

appropå Melissa så känner jag att jag kommer vara så fruktansvärt kulturell nu framöver, först är det den 25e november Anna Ternheim på Södra teatern med Peter, Björn och Lisa (synd att Lisa inte heter John). sen den 5e December är det Kvarteret Skatan på Rival med familjen, julklapp till mor & far från mig och bror. Sen den 9e blir det Melissa Horn på Göta Lejon med SaraRöd vilket kommer bli toppengreat. jag förösker ju även få med nån stand-up med Peter men det verkar vara lite förgäves, hittar inget! och han fyller år på söndag och jag är i hylte hela dagen och spelar, dålig tajming. inte blir det bättre när min tenta inlämning är på måndag...


 Vill bara skriva några rader och hedra min underbara Salem Al Fakir, min hamster som jag fick i julklapp förrförra året av min vän Marie. Igår somnade han sakta in och är nu på en stor grönskande gräsmatta med massor med mat och klätterställningar i hamsterhimlen. Jag och mina föräldrar hade delad vårdnad och det var där han spenderade de sista månaderna, min far hade byggt en stor bur som han kunde göra vad som helst i, ett paradis för alla hamstrar och min mamma som jämt och ständigt bjöd på grönsaker och knäckebröd. När jag såg honom senast, i tisdags påpekade jag att han såg lite sliten ut, han skulle fylla två år i november, så det var ju på ålderns höst. och dagen efter (läs: igår) så ringde då min mor och berättade den tragiska nyheten.



Som vi minns honom, vår tomtenisse.
Vila i Frid

Postat av: Andréa

RIP Salem :(

2009-10-22, 17:30:26 -
Postat av: Mari

Rest in peace Salem.

Må det finnas en knäckebrödshimmel.

2009-10-22, 17:48:18 -
Postat av: karin

HEJ! det var typ hur länge sen som helst.. hoppas du har det bra och ville bara säga att din blogg är vacker att läsa på något sätt. och att jag är lite avis på dig för att du ska se melissa horn. mysigt värre. kramohej!

2009-10-22, 18:28:20 - URL: http://karin89.blogg.se/
Postat av: marie

jag har tänt ett ljus för salem. usch. han var vårt gemensamma barn ju :(

2009-10-22, 18:55:06 - URL: http://marrebarre.blogg.se/
Postat av: sara

usch vad hemskt det lät, rip salem :'( nedrans hormoner.... snörvel

2009-10-22, 20:45:11 - URL: http://sarungen.blogg.se/
Postat av: Pr

..och han fick aldrig se sitt nya hem.

2009-10-22, 20:56:42 -
Postat av: schlossars

Nee min lille vän urch

Han var juh så sööt

lilla rackarhamstern!!

Önskar dig all lycka min Godisknopp mamma!! pöss

2009-10-23, 19:58:09 -

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!