Visst känns det fint att vara vid liv

haha, sitter hemma i mitt gamla hus hos Sara, Johanna o Lovisa. jag o Lovisa har just upplevt ngt av det sjukaste. det var inte så otroligt oväntatat men jag blir ändå rädd. haha. Hade tänkt ta tillfället i akt, nämligen så att frisörsalongen precis mitt emot huset här (ligger lite skymt, man har bara sett utlänningar där, no offence.) har haft en deal med 99:- för en klippning hela oktober. och jag o Lovi som inte klippt oss på ett halvår och aldrig kommer tillskott tänkte då att, ja varför inte? jag ville bara toppa mig, verkligen få bort det slitnaste så det blev lite fräscht igen och tänkte att "toppa måste väl vara A & O för frisörer" Nu vet jag att jag aldrig ska tänka så igen... på 15 min, ja ni läste rätt, så anser hon att hon gett mig en anständig klippning för 99 spänn. det var inte värt ett öre mer, men desto mindre. så den här bruden gör alltså mig o Lovi på loppet av 25 min!!! Helt sanslöst. så fårgar hon mig gång på gång "Blir det bra såhär?" som atta JAG ska svara på det? är för guds skull HON som är frisör? iof hade jag förmodligen gjort det bättre själv, på mig själv... i vilket fall, hon liksom sprutade lite vatten på håret (för givetvis ingick inte tvätt för 99 kronor) ryckte livet hur mitt härliga trassel, tur att jag inte är håröm.. sen bara klippte hon av, typ 1 decimeter på ett klipp o så var hon färdig. jävligt bra betalt å hennes vägnar, en hundring för en kvarts arbete. men det gjorde ju att hon slapp med sitt försök att vara social; "du pluggar eller jobbar själv?" Jag nekar ju inte till att det ser fräschare ut nu än tidigare, för det behövdes verkligen klippas, men jag har aldrig haft så jämnlångt hår, man har ju oftast uppklippt hela vägen om för att få lite fluff och lockar, men det var ju inte att tala om nu som sagt.. (Som Lovi så fint sa; tur att skönhet kommer innifrån)

jag vet att jag kan låta en aning bitter, men jag är egentligen inte förvånad, förväntade mig egentligen inte mycket mer av det här stället. dock blir jag MÖRKRÄDD av tanken på hon kan få kalla sig frisör, tänk om det finns fler där ute som hon?
Postat av: Emma

Du skulle frågat mig.. jag hade lätt klippt ditt hår för ännu mindre. Jag tar 3 kronor kvarten :P haha

2009-10-08, 17:20:21 - URL: http://emmaberglundlindgren.blogg.se/
Postat av: Pr

Hate to say I told you so.. :D

2009-10-08, 18:34:06 -
Postat av: marie

hahaha! amagad! lika bra du tar tag i saxen själv nästa utekväll;) puss!

2009-10-08, 20:16:17 - URL: http://marrebarre.blogg.se/
Postat av: jennifer

kom hit, jag saknar dig.

2009-10-10, 11:39:08 - URL: http://jennifer89.blogg.se/

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!