The first one came swooshing by

Det är otroligt vad "inne" det blivit med att springa LOPP, av alla längder och för olika goda sakers skull! Jag tror att det är mycket för att det är en otroligt vanlig motionsform, har man inget gymkort eller någon idrott man utövar så är löpning en sån där grundgrej som alla behärskar. Att boka in sig på ett lopp kan kanske vara ett bra sätt att ha ett mål att träna emot, att se lite mening med sitt löpande. Efter att jag var med på vårruset förra året så tycker i alla fall jag så, även om jag bara fick hoppa in av en slump o fick reda på det en dag innan ungefär. En sak jag tycker är tråkigt med dessa lopp är dock priset. Jag förstår att det krävs jobb och planering och bokningar och jadda jadda (tror ju inte det är så många löner som betalas då de flesta som jobbar är volentärer) och självklart ska de ta en summa. Men jag tycker de flesta tar i sätt saftigt när de flesta avgifter ligger mellan 250-350 spänn. Eller kanske bara jag som är fattig student som det är lite mycket...


Kollade runt på en del lopp idag och typ ALLA är fullbokade! funderar lite på att springa något 1mils-lopp, 5km vet jag ju att jag klarar liksom.. iof vill jag gärna springa vårruset också, men första dagen (29/5) var full redan så får bli den 30e. Den kostar bara 190kr så det är kanske överkomligt. OM NÅGON ÄR SUGEN SÅ SÄG TILL. Annars är det kanske tjejmilen i september som lockar, men det måste man säkert betala nu och om man vill ha tidtagning kostar den 355 spänn. I september kommer jag säkert känna mig rik, men i maj gör jag garanterat inte det så vi får väl se. Man kanske kan springa brevid med en påhittat nummerlapp på bröstet...hoho.
Postat av: RockSara

Jag kan ta tid med min ajfån ;) och till och med måla en skylt och sist men absolut inte minst kan jag även erbjuda mig att skrika högst av alla när du går i mål

2012-05-17, 00:43:58 -
Postat av: Cissi

Haha, dig kan man lita på!

2012-05-17, 19:49:13 -
Postat av: löpare

Hässelbyloppet! Oktober! 1 mil!

2012-05-30, 10:01:00 -

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!