och med en blick får jag folk att tro på magi, ett ljus man drunknar i

Haha, än är det ju några minuter kvar på denna dag så jag ska nog hinna göra ett inlägg eller två. dock verkar det ju inte vara någon större efterfråga så är nog ingen fara.
Låt oss börja med att säga att det är grymt mycket i mitt huvud för tillfället det som borde ta allra mest tid är C-uppsatsen, vars deadline kommer allt närmre i en något för snabb fart. Men det är också lite hemligheter som tar grymt mycket tid och engagemang, kanske lite olägligt med tanke på C-uppsatsen men inte som att man alltid har så mycket val. Sen försöker jag klämma in en hel del träning men också lite kvalitetstid med min Love. Så det är busy days nu om vi säger så. Men den största stenen släpps snart och den 28 maj lämnas våran uppsats in. Även om det är saker att göra efter det så känns de inte i närheten så betungande som själva uppsatsen. pust.

Men om jag börjar med att berätta lite om senaste träningen. Läste i lokalbladet om gratis löpträning i grupp påmåndagar, är en kvartett tjejer som frivilli gt tränar oss uttråkade motionärer (okej några kanske var seriösare än så) HÄR kan ni läsa om lite allt möjligt som har med dem att göra. Jag fick inte med mig Lova, men Mild (som sprang halvmaran i lördags! Se bild) hängde på och vi förväntade oss nog inte mycket alls. Men de hade lite uppvärmning, genemsam löptekinkträning och lite strech innan man fick välja på 3 grupper. Det finns alltid en grupp som "vem som helst" kan vara med i, alltså att det inte krävs så mycket förkunskaper eller mil i benen för den delen. Men de mesta grejerna gör man bara precis så jobbig som man själv vill. En av måndagens grupper var lite tyngre och krävde lite mer vana löpare, sen hade de en grupp med lite mer teknikfokuserade intervaller typ och sedan den gruppen som jag och sara valde, vilket var att man skulle springa 2 min, 30sek vila, springa 1 min, 30sek vila, springa 1min och 2min vila, detta var ett set som vi upprepade 3 gånger. Sedan tyckte hon att vi fortfarande spg fräscha ut så vi avslutade med att kuta vad vi kunde 30sek, vila 30sek x4. Efter det var man lagom mör. Sen joggade vi ned lite och cyklade hemåt, köpte med oss sushi som vi avnjöt hemma! Väldigt fint vid karlbergsslott när man springer bland alla vitsippor.. Vi kommer nog ta oss tillbaka dit..

Imorse så skulle Peter ut och springa, så det var ju bara att hänga på, blev den vanliga slingan som jag med hjälp av appen Runkeeper ska försöka ge en mer specifik längd. Dock har inte appen varit helt samarbetsvillig så vi får se hur många turer det tar innan det är fastställt. Efter detta blev det lite frulle innan skolan. Suttit o kämpat hela dagen och sen blev det gym med Lova, verkligen grymt pass. Vet inte vad vi gör men svettigt o jävligt flåsigt var det. Mycket bra. Fortfarande lite skakig faktiskt.

Imorgon så ska jag jobba som vanligt, sen har jag lite ärenden att uträtta, men bokade in mig på ett cirkelfyspass på friskis vid 17 som jag tänkte hinna till. Dom är sköna, väl genomtänka övning och bara sjukt jobbigt och svettigt. Gillas.
Detta inlägg var ju då träningsfokuserat o det kommer ett till om HM eventet. Snart har jag väl glömt vad vi gjorde.. haha!

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!