the world is dressed to look it's best

Så var det då HM eventet lilla Karolina. Jag tog mig ju då till Uppsala med Sara Röd och min tidigare försvunna vän Emma Albertsson. Vi skulle ta oss något att äta och catch'a up innan vi skulle till eventet. Sagt o gjort, när vi började närma oss slutet på vårt ätande o pratande så frågade vi oss; vad har vi att vänta oss? Vi hade ingen aning om hur mycket folk det skulle vara, hur uppstyst det skulle vara etc. Vi kände typ att "Man kanske inte vill stå längst fram i kön prick 19.30".

Så när klockan var 19.33 så gick vi runt hörnan mot HM, och en FLOD av människor fullkomligt forsar in genom HMs dörrar. "Vi behövde ju inte oroa oss för att komma först i alla fall" resonerade vi och pinnade på lite. När vi skulle pricka av oss från listan så var det liksom "Emma Albertsson" sa emma snällt, "med vän?" frågar kvinnan med namnlistan "öhm, nääe?". Sara kör "Sara Lindberg" och får samma svar "med vän?" och så jag då "Cecilia Skoog" och ännu en gång "med vän?" och jag typ, "..alltså vi är vänner?". och alla bakom ville ju in så de orkade ju inte stå o vänta på tre tråkiga tjejer utan vänner.

Väl inne är det fullkomligt kaos, vi inser att det är tre våningar o ångest blir ju direkt "vilken våning ska vi taaaaaa". Vi kör typ ett halvt varv på entréplan, men sen bestämmer vi oss för att åka upp. Där uppe bjuds det på utlovade cola light samt nachos (ja det fanns iof en nacho-bar på varje våning), fanns också en fotograf som gärna ville ta pussbilder.. men det myllrar också av människor som försöker trycka sig mot något. Efter lite eget tryckande förstår vi ju vad det är KOLLEKTIONEN. klockan är nu ca 19.42 och det är T-O-M-T. en jävla massa hängmattor finns det men inget mer. Vi stöter på Madde som bjudit oss som berättar att även hennes docka som hon skulle styla och berätta om hade blivit strippad så de fick stå och vakta dom! med andra ord, HELT GALET. och för mig då som inte direkt skulle känna någon hets av att få tag i ett plagg som dagen efter kommer finnas i alla butiker, trodde knappt mina ögon. Så tyvärr Karro, allt i den nya FAA kollektionen var slut. Vi hittade lite grejer vid provrummen sen som folk då provat men inte fallit för/passat i, emn det var inget för mig. Sara Röd lyckades dock fiska lite och köpte enbart grejer från nya kollektionen! men det får du ju helt enkelt bomba hennes blogg om! :)

Det som var bra var ju att det ändå var 20% på det vanliga sortimentet, inte för att jag handlade supermycket, men det gör ju sällan en studentbudget. men jag fick med mig en bikini, dock inga byxor, så det måste jag få tag i! Ett par sommarträningsbyxor (som säkert kommer ge mig skavsår mellan låren). Ett slappt, färgglatt o snygg linne, kändes väldigt festivaligt, så det kommer ni troligtvis se mig i på festival i sommar!



Men sen råkar det ju vara så att min lilla Lova är en Monki tjej. Så samma kväll som jag var på FAA-eventet var Lova på vip-kväll på Monki (=50% rabatt). Så jag lyckades ju knipa lite grejer därifrån också!

Det blev ett par helsjyssta shorts! tycker ni inte? En härlig sommarklänning med spets sådär och sedan har jag äntligen fått en ny plånbok! Den matchar då givetvis mitt mobilfodral (som jag lyckades komma över på hennes förra vip-kväll). Dock visar även den nya plånboken hur skitigt fodralet blivit, men men.. :)

Typ så då Karrobarro. Hoppas du är ganska nöjd. Synd att jag inte kunde visa upp fler flashigheter! Vi fick dock en gaska tom goodiebag när vi gick, nån tidning, nån läppgrej, en konom och sen SKITGODA läkerolgodisar. jag antar att de inte kommit än för har inte sett dem någonstans. Men typ sura runda saker. De åt vi upp på tåget på väg hem, i ett nafs. (KAN ha laxerande effekt stod det, men det märkte vi inget av).


TACK & GONATT
Postat av: Karolina

Tack för detta underbara inlägg! Jag tyckte inte det gjorde någonting, då du fick hem väldigt vackra saker. Sen Damn!! Vilken kropp. Träningen har gett utdelning!! :)

2012-05-10, 19:57:00 - URL: http://linapinakarlsson.blogg.se/
Postat av: karro

nej. den bilden med shortsen! FAB!! :) och du vet att jag är ärligheten själv.

2012-05-11, 18:51:20 -

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!