like we used to, have a caramel and be happy, plan one day ahead

Jaha hörreni, då var det liksom rakt in i verkligheten direkt. Inte så otippat dock. Visste ju att heltidsjobb skulle vara tufft (inte för att det varit så tufft ännu) men just det att inte kunna planera sin tid lika fritt som tidigare är ju det som kommer kännas jobbigast. Att behöva gå o träna vid 18 tiden (om man orkar komma iväg alls). Dock har vi ju friskvård, så ska iaf ta mig till ett pass som börjar 16:30 på fredag, så skönt att vara "klar" halv sex en fredag! Min plan är att de dagar jag inte hinner träna så ska jag iaf gå från Östra och hem (Tar ca 25-30min) så att jag åtminstone får lite luft och motion. Men när det är -10 så är det inte så härligt, så det får kanske bli lite längre fram..! Man kan väl få 0 gradigt åtminstone..
 
Men jobbet känns än så länge bra! Känns som det kommer mer och mer grejer, tar över en del ärenden, får typ alla nya som kommer in. Så det är en del nybesök som ska göras, utredningar som ska börjas med och sådär. Sen känns det ju inte som att jag har koll på precis allt, och hur allt funkar eller så, men det kommer väl. Man får passa på att lära sig så mycket som möjligt bara.. Men kommer ju bli en riktigt helg-junkie, minns hur det var i somras när jag jobbade. Varje måndag längtar man till fredag, och så går helgen för fort. Dock njuter jag redan nu av att kunna göra ingenting eller vad jag vill såhär på kvällarna. Känna att jag inte behöver ha dåligt samvete för att jag inte läser ngt eller sådär. Känns underbart befriande!
 
Mitt när jag stod o lagade lasagne (och lyssnade på Gardell hos Värvet i lurarna) så bara avtog min fd fräsande köttfärs. Inser ju tillslut att ugnen lagt av o spiden likaså. Vet också att Peter bytte (för ovanlighetens skull) propp senast i detta hem (ringde mig o var förvirrad) och tog den sista. Och jag kunde ju ana att han INTE köpr nya proppar hem! Han tror nämligen att en del saker bara fyller på sig själva här hemma, på någon magiskt vis. Så jag fick helt enkelt ta bort proppen till toa/hall för att kunna slutföra mitt matlagande (note to self: sluta maxa lasagnen, det "kokade" över förra gången också. luktar inte gott sen och ugnen måste rengöras). Skickade ett informativt meddelande till min man och har fortfarande inte varit o handlat några nya. Så ska avrunda här och gå och göra det nu!
 
han posar bättre än fyller på med proppar.
(kisa är han också bra på)
Postat av: Jennifer

se till att ladda upp ordentligt nu då, så de blir propp-fullt ;) heeeheehee!

2013-01-23, 22:28:17 - URL: http://jennifer89.blogg.se
Postat av: Jennifer

se till att ladda upp ordentligt nu då, så de blir propp-fullt ;) heeeheehee!

Svar: ha ha. Jennifer, bor allt en riktig komiker i dig! ;)
Cecilia

2013-01-23, 22:28:17 - URL: http://jennifer89.blogg.se

Ni kan väl vara gulliga o lämna ett avtryck!?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!